pelkMedlem sedan juli 2006132 inlägg Hej på Er.
jag skulle vilja fixa egna fax-försättblad. jag vet att det finns färdiga mallar, men min tro är, att genom att skapa egna kan jag bättre åtgärde ev errors.
Nu har jag ngra frågor:
- Jag vill att datumet visas efter formatet DD-MMM-ÅÅÅÅ, och visar det datum då dokumentet öppnas
hur gör jag detta i word? I excel antar jag att man kan tex skriva
B9=NU()
- om jag vill att viss information skall vara ifylld, och behållen formatering redan när dokumentet öppnas (dvs by default)
räcker för detta att spara som
Mall (*.xlt)/ Dokumentmll (*.dot)
MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg
pelk skrev:
Jag vill att datumet visas efter formatet DD-MMM-ÅÅÅÅ, och visar det datum då dokumentet öppnas. Hur gör jag detta i word?
Hmm, har du provat "Infoga > Datum och tid" i menyn?
pelk skrev:
om jag vill att viss information skall vara ifylld, och behållen formatering redan när dokumentet öppnas (dvs by default) räcker för detta att spara som
"Arkiv > Spara som > Dokumentmall (*dot)"
Dina frågor är så "basic" så jag är faktiskt förvånad att någon över huvudtaget ställer dem. :stud Du hade säkert fått svaren på en minut av "hjälpfiguren" i Word, om du frågat där. ;)
pelkMedlem sedan juli 2006132 inlägg Hej,
börjar med
Mozfan skrev:
Dina frågor är så "basic" så jag är faktiskt förvånad att någon över huvudtaget ställer dem. :stud Du hade säkert fått svaren på en minut av "hjälpfiguren" i Word, om du frågat där. ;)
Trodde att även basic är vällkomna här :( Har tyvärr inte hjälpfiguren installerat...
Hmm, har du provat "Infoga > Datum och tid" i menyn?
Förstår då mallen att infoga dagens datum varje gång jag öppnar på nytt?
MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg
pelk skrev:
Trodde att även basic är vällkomna här :( Har tyvärr inte hjälpfiguren installerat...
Jodå, dom är välkomna. Men jag kan ju bli förvånad över en del sådana frågor ändå. ;)
Förstår då mallen att infoga dagens datum varje gång jag öppnar på nytt?
Om du "talar om" för word att den ska göra det, inte annars. När du går till "Infoga > Datum och tid" så kan du välja ett datumformat ur listan, sedan finns en liten ruta längst ner till höger i samma Word-fönster där du bockar för "Uppdatera automatiskt" om den inte redan är förbockad. Då ändras datumet för varje ny dag som du öppnar mallen, till den dagens datum.