webForumDet fria alternativet

FF och viktväktarna

8 svar · 1 210 visningar · startad av ptr_lks

ptr_lksMedlem sedan juni 2005584 inlägg

Hej wf,
jag försöker surfa med FF till viktväktarna så får jag upp

Teknisk Information

Se till att din webbläsare accepterar cookies.

jag har försökt ställa in rätta kakor, men hur jag än försöker så misslyckas detta
taxam för hjälp

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

De har förmodligen aldrig testat sidan med FF. De nämner bara IE och Safari på sidan. De kollar nog cookies på ett felaktigt sätt utan att veta om det.

pelkMedlem sedan juli 2006132 inlägg

det kanske vara därför jag aldrig fick att funka i Qteken heller :(

tack i förväg för all hjälp :)
//Peter

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

hehe - Än värrre blir det i Opera 9 (inget meddelande alls, utan i stort sett bara en sidfot med länkar som inte fungerar pga att de utlöser samma felmeddelande :) )

Nä förresten inte alla... - Länken "Byt språk" fungerar på så sätt att den skickar dig till en sida på weightwatchers.com som gladeligen informerar dig om att

Select sites require a minimum of Internet Explorer 6.x or Netscape Navigator 7.x

Den svenska webbplatsen är märkt som en sådan...

Vad kan man säga - annat än : Vi kan tyvärr inte hjälpa dig ptr_lks för de har (medvetet eller omedvetet) sett till att du är utestängd om du använder FireFox eller Opera (och baserat på vad som står i felmeddelandet får du förmodligen samma problem i ännu fler moderna webbläsare) :P

HakanSMedlem sedan dec. 2002529 inlägg

Jag trodde inte viktväktarna accepterade kakor. ;)

MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg

Internationellt verkar dom inte heller ha samma "policy". Jag hade inga problem att använda sidorna för Australiska eller Finska "avdelningen". Gick till dessa från http://www.weightwatchers.com/international.aspx och hittade inte heller några "pekpinnar" om att IE eller kakor måste användas.

mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg

Det spelar dock inte någon som helst roll att kakor eller javascript är aktiverat. Om man som jag har User Agent Switcher och byter till Internet Explorer så fungerar plötsligt kakor och javascript...

Eftersom de använder sig av asp.net kan man anta att de har en gammal BrowserCap-fil. Någon borde kanske tipsa deras tekniker om att Firefox faktiskt klarar av kakor lika bra som IE så länge man berättar det för asp.net motorn(vilket microsoft inte vill göra). Bifoga denna länken i mailet :birp

pelkMedlem sedan juli 2006132 inlägg

jarvklo skrev:

Vad kan man säga - annat än : Vi kan tyvärr inte hjälpa dig ptr_lks för de har (medvetet eller omedvetet) sett till att du är utestängd om du använder FireFox eller Opera (och baserat på vad som står i felmeddelandet får du förmodligen samma problem i ännu fler moderna webbläsare) :P

undrar om sidan frungerar i ngn mobil browser??

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Och roligt är det också att om man nu faktiskt, rent hypotetiskt, har stängt av kakor för att man tycker det är integritetskränkande och vill kolla deras personuppgiftspolicy, så kan man inte göra det. :P

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)