dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Tjo tjo,
Jag håller på och anpassar min Firefox-installation efter mina surfvanor så att det ska gå smidigare att surfa. Målet är att få ff så lik min Opera-setup som möjligt. Nu har jag dock stött på patrull; det går inte att flytta upp flikarna ett steg så att de hamnar ovanför adressfältet??
Förut när jag använde ff fanns det något som hette TBE vilket gjorde det möjligt att ändra flikarnas position, har jag för mig. Men den sölade ner ff något fruktansvärt och även om det blivit bättre känns det som att det är lite overkill. Finns det inga alternativ som är mer "light" eller kan man kanske gå in och ändra i någon fil?
Nej, det är ju onekligen en nackdel med firefox. Detta har med att göra med hur firefox ser på element i toolbaren. Firefox ser de som xul-element, med andra ord så är hela firefox utseende uppbyggt av layout-filer i ett speciellt xml-format. Detta gör ff's utseende potentiellt mycket anpassningsbart. Dock så går allt inte att göra från GUI't
Det bör gå, men inte med mindre än att du skriver om existerande xul-filer till att göra det du vill. (Om ingen annan har gjort det redan vill säga)
Precis hur du skall gå till väga kan jag dock ej avgöra utan att kolla själv, och det har jag inte tid med. :(
/r Förresten, varför FF och inte O?
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Aha, okaj... vad synd. Jag orkar inte sätta mig in i det där själv så det får väl vara som det är då, tills vidare åtminstone.
Tack för det snabba svaret. :)