Vilket virusskydd ska jag välja på ?
Norton 2006
eller
Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware
Tacksam för råd.
5 svar · 661 visningar · startad av knoppa
Vilket virusskydd ska jag välja på ?
Norton 2006
eller
Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware
Tacksam för råd.
Står det mellan dom två så rekommenderar jag Panda.
Norton får 5 (n) (n) (n) (n) (n) av mig.
Kör själv med Norman som jag är mycket nöjd med. Om du är intresserad av fler alternativ.
Och om du vill ha något mera konstruktiva recensioner av programmen du frågar om:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=norton+antivirus+2006+review&btnG=Sök&meta=
http://www.google.se/search?hl=sv&q=Panda+Titanium+2006+Antivirus+%2B+Antispyware+review&btnG=Sök&meta=
Jag har F-secure på jobbdatorn och vill inte rekommendera det i alla fall. Det använder ett tiotal processer (15 st just nu...) och en herrans massa ramminne (ca 30 MB just nu).
Tidigare använde vi Symantecs nätverkslösning på jobbet (som också gör Norton), och den missade ett java-virus på min dator. (Vet i och för sig inte om jag ska vara arg på Symantec eller på MathWorks som automatiskt nedgraderade(!) min Java-version när jag installerade Matlab.)
Panda (det var några år sen jag använde det) drar också mycket resurser och har ett "snyggt" (Plottrigt!) användargränssnitt.
På min egna hemdator använder jag AVG antivirus (gratis) och Kerio brandvägg (gratis), ska jag vara ärlig är dessa program de som jag har upplevt som bäst av de jag har använt.
Har annars hört mycket gott om NOD32, men aldrig använt det självt.
Vill man tynga ner datorn och inte ha något skydd å väljer man Panda.
Panda är inte ens med i Virusbulletins tester då de släpper igenom för många virus.
Norton Internet Security 2006 fick sämst i test i någon tidning härom veckan.
NOD32 däremot har för 34:e gången i rad stoppat 100% av alla kända och alla "in the wild" virus......de har inte släppt igenom ett enda virus sedan 1998.
Zpookey skrev:
Panda är inte ens med i Virusbulletins tester då de släpper igenom för många virus.
Norton Internet Security 2006 fick sämst i test i någon tidning härom veckan.
Du som är reggad på vb, hur ligger Symantec Antivirus till då? Jag ville kolla det, men då måste man registrera sig...