jimboMedlem sedan feb. 2003194 inlägg
Hej på er!
Har ett märkligt problem, eller rättare sagt en kompis till mig har det. När han öppnar IE så kommer han ingenstans "sidan kan inte visas", han har bredband. Jag har kollat alla sladdar, WAN lampan lyser, dom på supporten har kollat linjen fram till honom och det är ok. Även alla nätverksinställningar är ok. Har även gjort grejorna strömlösa "bootat" om routern. Men fortfarnade kommer han inte ut riktigt. Brandväggar och allt sådant är borttaget med för övrigt.
Den kopplar ju upp och förnyar ip nummret så anslutning finns ju.
Känner att jag har kört fast, någon som har varit med om detta? Tacksam för lite goda råd! =))
Mvh Jimmy
KlösMedlem sedan dec. 19991 633 inlägg
Är ComHen leverantör av anslutningen? Om ja, dra ur strömförsörjningen till modemet några sekunder och sätt i den igen.
Nej det är bredbandsbolaget. Har pluggat ur alla grejor som jag nämnde innan, tack ändå.
Någon annan med idee'r?
PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg
Kan han pinga domännamn? Ip-adresser (ex. 130.242.80.31)?
Det har ju iof inte testat, men supporten pingade han iaf.
cyprysMedlem sedan dec. 20003 105 inlägg
Två saker dyker upp i skalln. Du berättar inte om det fungerat förut eller vilka tjänster som fungerar, eller inte.
Den första är att någon proxy-inställning kan finnas kvar i IE-properties från möjligtvis tidigare ISP. Denna ska bort. Om du testar med någon webbläsare från en cd-skiva eller nått. Någon skillnad?
Det andra är något möjligt dns-problem.
Blir det någon skillnad om du pingar nic.se gentemot 212.247.204.135 ?
Testa annars kommandona i ordning från kommandopromten.
ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew