GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg Jag har ett lite märkligt problem på en kunds webbplats. Den är byggd i PHP och körs på Apache.
När vissa versioner av Internet Explorer används så visas inte vissa sidor när man klickar på en länk, sidan blir helt tom. Den ursprungliga adressen står kvar i adressraden. Om jag väljer visa källa så är det också helt tomt. Om jag däremot trycker på 'Uppdatera' så laddas länken som den ska, och rätt adress står även i adressraden.
Är det någon som har upplevt liknande problem och har några tips om var jag ska leta? Jag har testat att slå av samtliga javascript på sidan för att se om dessa hade någon inverkan. Det gav dock inget resultat.
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg Jag hittade en sida med en lösning, men det fungerar inte i praktiken eftersom hela sidan upplevs trög: http://www.verysimple.com/support/viewtopic.php?t=113&
Någon med en bättre lösning?
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg Är det verkligen ingen annan på wF som har stött på det här problemet?
Jag skulle vilja se sidan och ev även koden.
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg
nitro2k01 skrev:
Jag skulle vilja se sidan och ev även koden.
Tack för hjälpen via PM, även om det inte gav något resultat.
Här är konfigurationen på två datorer där det inte fungerar som det ska:
IE 6.0.2900.2180 XP SP 2 - funkar oftast, blank sida då och då
IE 6.0.2800.1106 XP SP 2 - samma länkar krånglar hela tiden.
Kan det verkligen stå SP 2 i IE när inte SP 2 är installerat? När jag testar att köra Windows Update på den andra burken får jag ungefär var tredje gång en fråga om jag vill installera SP 2.
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg Det hela verkar ha löst sig genom skickliga inställningar av Apache. Skumt att serverinställningar ska påverka en viss version av en webbläsare, men där låg felet.
Jag kan dock inte redogöra i detalj för vad som ändrades. Det fixade serverkillarna åt mig.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Bara som avslut menas SP2 i IE troligtvis Internet Explorer 6 SP2, inte Windows XP SP2 :)
MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg Kör inte IE (eller Win XP) själv, men har bekanta som haft problem med IE på sistone, läsaren kraschade också ibland. Efter viss efterforskning kunde problemet härledas till uppdateringen KB918899 (också kallad MS06-42). En ny version av uppdateringen utlovas inte av MS förrän till 22 augusti, men det ska finnas en "hotfix" någonstans för dem som har problem. BBC News skriver också om detta och syftet med uppdateringen.