webForumDet fria alternativet

Outlook 2003 hittar inte DLL fil i splitterny dator?

4 svar · 1 186 visningar · startad av aasah

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Jag har precis skaffat ny dator, med WinXP och Office 2003. Varje gång jag öppnar Outlook och försöker hämta epost får jag en pop-up ruta med följande innehåll:

Går ej att hitta procedurstartadressen WNET EnumCachedPasswords i DLL-filen MPR.dll

Ett OK senare så säger Outlook ung att det beror på en konflikt med ett nyligen installerat program(?) och att den kan lösa problemet. Ja eller nej? Ja, leder till nytt meddelande om att det inte gick och att datorn måste startas om för att få till en lösning.
Därefter kommer lösenordsförfrågan på kontona och det funkar att hämta hem eposten. Men jag irriterar mig på meddelandena! Redan, efter 3 dagar... :(

Tyvärr löser inte omstart heller problemet... Är det så att man måste lagra lösenorden för epostkontona i datorn för att Outlook ska fungera? Andra idéer eller tips på vad felet kan vara och vad man gör åt det?

mankanMedlem sedan juni 200446 inlägg

Stäng ner alla öppna program >> Gå till mappen c:\windows\system32 >> Döp om filen Mapi32.dll till Mapi32.old. >> Klicka på Start-knappen >> Kör... >> Skriv fixmapi.exe >> Klicka på Ok-knappen >> Starta om datorn.

MrMercutioMedlem sedan maj 20065 inlägg

Eller byt från Outlook till något bättre program. :)

PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg

MrMercutio skrev:

Eller byt från Outlook till något bättre program. :)

Fantastiskt konstruktivt svar! Du orkade inte ens ge något förslag på alternativa mailklienter... :OO

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Tusen tack, mankan! Det fungerade superbt! :birp

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.16f3d68c
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)