Hej!
När jag håller muspekaren över en rubrik till en tråd så kommer det efter någon sekund upp en liten ruta sär man kan läsa vad som står i inlägget. Fast det funkar bara med IE. Är det mitt FF som inte funkar eller vad kan det bero på?
Har nu installerat om men det hjälpte inte... Någon som har någon aning om vad som är fel??
Det gäller även knappar och bilder, inte bara här. Så fort det kommer upp en sån där ruta är den tom. Ibland är den lång och ibland kort, förmodligen beroende på om det som ska stå i rutan är långt eller kort. Det känns som att texten i rutan har samma färg som bakrunden eller nåt...
Har nu installerat om men det hjälpte inte... Någon som har någon aning om vad som är fel??
Det gäller även knappar och bilder, inte bara här. Så fort det kommer upp en sån där ruta är den tom. Ibland är den lång och ibland kort, förmodligen beroende på om det som ska stå i rutan är långt eller kort. Det känns som att texten i rutan har samma färg som bakrunden eller nåt...
Det hjälper sällan med ominstallationer, eftersom problemet sitter någonstans där en ominstallation inte påverkar alls.
Prova att skapa en ny profil och testa "ren", dvs utan att tillföra den någonting som du eventuellt har i den nuvarande. Jag tror att du också har möjlighet att köra Firefox i "säkert läge" där inte allt är aktivt. Det kan vara något tillägg (extension, plugin) eller om du har installerat ett annat tema än det standardtema som den installerades med, som spökar. Det mesta av det jag nämnt här, raderas inte när du avinstallerar. Istället laddas det in i den nya installationen och eventuellt fel består.
Ok, kan jag avinstallera "på riktigt", så jag får en helt ren installation igen? Är det inte bara att avinstallera och sedan ta bort ev. mappar som blir kvar?
Samtidigt vill jag ju kunna spara alla genvägar som jag har samlat på mig. Är det också möjligt?
/Edit
Jag har nu testat att avinstallera och tagit bort det som blev kvar i mappen Mozilla manuellt. Provade även att köra i felsäkert läge. Inget funkar... Inte kan det väl ha att göra med XPs tema eller nåt sånt?
Jag bifogar en skärmdump så ni ser vad jag menar. När jag pekar på knappen Webforum så kommer det bara upp en vit ruta. Det ska antagligen stå något i där. (Nu syns inte muspekaren i dumpen.)
/Edit igen!
Nu j-ar funkade det. Det var Xps tema som spökade, säkert någon som gjort det själv. Nu ska jag inte spamma er mer! :OO
Litet tips bara för ev. framtida problem med Firefox...
Att ominstallera ändrar oftast ingenting. Problemet ligger oftast i din profil, och den ändras inte när du ominstallerar. Alls. Du behöver inte ens ominstallera, du behöver bara skapa en ny profil.
Att ominstallera ändrar oftast ingenting. Problemet ligger oftast i din profil, och den ändras inte när du ominstallerar. Alls. Du behöver inte ens ominstallera, du behöver bara skapa en ny profil.
Tyckte väl att det var vad jag också sa. :q :moose
Nu visade det sig tydligen vara XP's tema och inte FF över huvudtaget, vilket kan vara bra att veta för framtida problem. (y)
Tyckte väl att det var vad jag också sa. :q :moose
Jo, fast det verkade som att Poteta antingen inte riktigt förstod vad du menade eller inte trodde på dig eftersom han fortfarande var inne på ominstallation...
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2