Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg När man i Office går in infoga/objekt och skapa ifrån fil och "Länka till fil" och sedan väljer en bild så syns ej själva bilden. Det är bara själva filnamnet som syns.
Det hela började med att jag gjorde ett fält i Access med datatatypen Activexobjekt och sedan skulle koppla en bild till varje post. På ena datorn såg jag bilden och på andra såg jag bara filnamnet på varje bild.
I databladsläget i tabellen i fältet så står det paket i varje fält där det ej fungerar. På datorn det fungerar så står det redigeringsprogrammet för bilden.
Jag provade rita en paintbild och det fungerade men jag vill använda jpeg och gif.
Jag provade att välja infoga/Objekt i både excel och word och det blev samma fel verkar det som. På vissa datorer fungerar det och vissa inte.
Är det en uppdatering ifrån nätet som behövs?
Jättetacksam för hjälp!
Använd klistra in special, klistra in länk istället?
Annars, svårt när man inte ser det, men det där fungerar bara i word för mig. I Excel blir det en klickbar bildplatshållare.
Vad står det i formelfältet i excel? eller om du trycker ALT+F9 i word? Vad är det för något insticksprogram som "äger" bilden? I min så står det någonting i stil med "LINK MSPhotoEd.3 .........." eller i excel =MSPhotoEd.3|'C:\...test.jpg'!''''
Det verkar ju som om du bestämmer acive-X "ägare" redan när du infogar länken. Misstänker att det är en uppdatering av det programet du behöver ladda ner.
Annars kan man säkert fiffla lite med länkarna. Om du visar koden i word (ALT+F9) så går det t.ex att lägga till /B för att få den att visa bitmapsbild
Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Japp. Dock är det stora problemet i Access när jag infogar en bild bunden till en post. Har valt activexobjekt och knappen bundet objektfält i accessformuläret osv. Den visar bara bildnamnet och ej bilden.
Den klarar inte av jpeg,gif verkar det som. Dock psd.
Vad är det för uppdatering man ska göra för office för att få det att fungera?
TAck för hjälpen!