leoxMedlem sedan mars 200550 inlägg Hej WF.
Har problem med Outlook 2000.
Kan varken skicka eller ta emot e-post fast inställningarna för epostkonton är de riktiga, har kontrollerat dessa 10 gånger.
När man ska ta bort mail som ligger i utkorgen dyker följande meddelande upp:
"Det har uppstått ett okänt fel i meddelandegränssnittet. Starta om Outlook om problemet kvartstår" (Har startat om minst 15 gånger :P)
Har även prövat att köra en reperation av hela Office paketet som är installerat utan någon framgång.
Om man installerar om Outlook via kontrollpanelen, lägg till ta bort prog och trycker ändra försvinner alla mail, regler, kontoinställningar osv eller finns de kvar?
Tacksam för svar.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Det låter ju nästan som en ominstallation vore på sin plats. Jag vet inte, men det känns så, tycker jag.
Om du nu skulle installera om så ta backup på din personliga mappfil innan, arkiv/exportera, personlig mappfil, och se till att markera ALLT, sedan har du en PST-fil som du sedan kan importera på motsvarande sätt. Då får du iaf med alla mail, kontakter osv, regler vet jag inte hur man överför, men det borde gå, skräppostlistan kan man ta backup på också, men kontoinställningarna tror jag du måste skriva in igen.
Jag har råkat ut för ett annat problem som kanske ändå är snarlikt leox:s. Den Outlook XP installation som rullat på och fungerat felfritt under en längre tid (läs: drygt 6 mån) ville idag på morgonen helt plötsligt inte vara med i matchen längre. Det är helt omöjligt att starta Outlook och enligt den "taskiga hanteraren" så svarar inte programmet. Jag har prövat med att starta om burken x antal ggr. Jag har prövat med att starta Outlook i felsäkert läge. Jag har prövat att starta hela burken och Outlook i felsäkert läge. Jag har installerat Thunderbird och försökt importera allt från Outlook dit men Thunderbird hänger sig. Jag har försökt importera från Outlook till Outlook Express men skiten hänger sig. Jag antar att oavsett mailklient så vill den ha kontakt med Outlook och den funkar ju inte.
Någon som har förslag på lösning på problemet?
Outlookfilen Office Data File är ca 1,5 Gb stor. Jepp... jag har en helvetiskt massa mail och jag vill självfallet inte förlora något av dom...
scanpst.exe? (rätt språk)