aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Jag prövar Firefox senaste webbläsare och effekterna är inte vackra... x( Vad har hänt med grafiken? Varför visas det så här fult? Gäller nästan alla webbsidor, inte bara wF. Vad är fel?
RED: Hoppsan! Jag vände på siffrorna i rubriken! Har försökt ändra, ska vara senaste version släppt 1/2-06.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Aldrig sett! :o
Testa att skapa dig en ny Profil i Fx, kanske har det blivit någe galet med standard-profilen..
Använder själv: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.1) Gecko/20060111 Firefox/1.5.0.1
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Kör den senaste då 1.5.0.1 Allt OK.
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Lasp - det är ju det jag gör!!! :(
Palle skrev:
Aldrig sett! :o
Testa att skapa dig en ny Profil i Fx, kanske har det blivit någe galet med standard-profilen..
OK, Hur? :q
Kan det ha att göra med mitt OS - Win98 ? Men den ska fungera med Win98 enligt de tekniska specifikationerna. (Och nej, jag har inte nog med minne för att byta OS.)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg >aasah Kolla vilken version du namngav i rubriken då ;-)
Vilka tillägg slutade fungerar för er när ni uppdaterade till 1.5.0.1?
FF sa till mig att två av mina tillägg skulle sluta fungera, men jag litar inte riktigt på det.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg
aasah skrev:
OK, Hur?
http://www.mozilla.org/support/firefox/profile
m_soderlund skrev:
Vilka tillägg slutade fungerar för er när ni uppdaterade till 1.5.0.1?
FF sa till mig att två av mina tillägg skulle sluta fungera, men jag litar inte riktigt på det.
Jag kör med 8 olika extensions och dessa fungerar fin fint även efter uppgraderingen.
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg
Lasp skrev:
>aasah Kolla vilken version du namngav i rubriken då ;-)
ÅH! Hoppsan! Vände på 5 och 0 i hastigheten...
Jaha ja, jag uppdaterade till 1.0.5.1 och tilläggen fungerade perfekt efteråt, tack vare att jag gjorde en tilläggsuppdatering innan webbläsaruppdateringen. :)
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg
m_soderlund skrev:
Jaha ja, jag uppdaterade till 1.0.5.1 och tilläggen fungerade perfekt efteråt, tack vare att jag gjorde en tilläggsuppdatering innan webbläsaruppdateringen. :)
Förmodar att även du då igentligen menar 1.5.0.1? §jr ;)
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg På trådskaparens begäran ändrar jag rubriken på tråden.
mvh Palle
Moderator webForum
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Snabbhet är inte alltid ett utmärkande drag men bättre sent än aldrig. Testade äntligen Palles råd och det fungerar, tack och lov! :e
Fast hur det kan bli fel i en nyinstallation fattar jag inte... Kan det ha varit en effekt av att ha importerat inställningar från IE 5.50?
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Vad ända inuti glödheta Sahara!?! x(
För knappt en timme sedan hade jag skapat en ny Profil och tittat runt lite här och var, skrollat och haft mig... allt såg bra ut. Jag markerade Palles första inlägg som löst. For iväg på annat håll. Nu, för bara fem minuter sedan gjorde jag två saker:
- Bockade ur rutan om att informera varje gång okrypterad info skickas.
- Postade ett inlägg på ett annat community.
Resultat, nu ser alla bilder med transparent backgrund lika hemska ut igen!!! :o :q Vilket är den troligaste orsaken 1) eller 2) eller något annat och vad gör jag åt det?
Några tips? Hur felsöker jag?
Grafiken ser helt OK ut när sidan laddas, men så snart jag skrollar... så blir det helt hemskt... :x
MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg
aasah skrev:
Grafiken ser helt OK ut när sidan laddas, men så snart jag skrollar... så blir det helt hemskt... :x
Har du provat byta tema, eller "skin" som kanske det också kan kallas? Har inte Ff själv men av andra har jag förstått att en del teman som man installerar själv och byter till (från standard) kan strula på bl.a. det sätt du beskriver.
En del extensions (tillägg) kan nog också ge problem om dom inte är kompatibla med den nyare versionen. Ex.vis Google Toolbar funkar inte alls med Win98, men det finns så många andra som utvecklarna inte hinner uppdatera innan nya versioner av webbläsaren kommer.
Så jag vågar nästan slå vad om att ditt problem finns att söka antingen med teman eller något extension som inte är uppdaterat.
karlj87Medlem sedan mars 2004662 inlägg Lyckades göra något likanande nyss. se bild:
Skulle skriva copyrightteckenet med "alt + 169" och all grafik blev konstig men nu verkar det funka igen. Konstigt.
/RED Sparade bilden med Paint, därför är grafiken dålig.