adeMedlem sedan juli 20041 081 inlägg Håller på att göra en bil/skoter film i vegas 4.0. Alla klipp är .wmv men nu har vi några nya klipp från en digital kamera som är i formatet .avi
Det går i moviemaker men fungerar ikke i vegas. Och filmen är nästan färdig redigerad i vegas så jag har inte lust att göra filmen i movie maker.
Jag behöver hjälp.
Måste jag kovertera? Eller går det att göra nåt i vegas?
Ge mig gärna tips eller länk till program så jag kan konvertera.
Tacksam för svar.
Vid rätt hjälp eller lösning kan det bli en belöning.
Tack på förhand!
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Det låter ju aningens märkligt att inte ett filmprogram kan öppna en avi!? Måste vara nåt mysko format, kan du spela filmen i Windows Media Player? Du kanske bara behöver en decoder i Windows?! Det kanske finns plugin till Vegas också, har ingen aning om vad det är för program, checka deras hemsida, forum eller så. Annars går det ju att konvertera filmen till nåt annat format, helst hyffsat omkomprimerat (lossless) då eftersom du ska jobba med den. Du kan göra det med t ex VirtualDub.
Du kan prova ImToo MPEG Converter. Tror att man har några dagar gratis. Den konventerar alla format.
adeMedlem sedan juli 20041 081 inlägg Okej, tack för tipsen boys.
Jag kan spela den i media player Danny.
Ska testa lite imorgon då jag ej har tid nu.
Tack ännu en gång oh fler tips är välkommna.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg varför inte bara konvertera snuttarna för sig i moviemaker för o sen lägga in dom i vegas?
adeMedlem sedan juli 20041 081 inlägg jag gjorde det i movie maker. Men jag har även några snuttar från en kameramobil som är filtyp 3gpp Omvie Importer..
det går inte att öppna i moviemaker.
Någon som har nå tips.
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg 3gp är standard för mobil film... det är enda jag vet så mer upplysningar vågar jag mig inte på :)
adeMedlem sedan juli 20041 081 inlägg Nä deet visste jag också :) men någon som vet hur man kan konvertera till ex .avi eller .wmv ?
adeMedlem sedan juli 20041 081 inlägg Vilket prgram ska jag hämta? testade med något avi editing. Men dte gick inte.