webForumDet fria alternativet

Thunderbird uppdaterar inte min inbox

5 svar · 545 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag vet inte vad som har hänt nu. Jag pillade lite på webmailen i går med filter och sådär, det borde inte ha nåt att göra med det som händer i Thuderbird väl? Hur som helst, jag har IMAP om det spelar någon roll. Hm.

Jag får inte längre några meddelanden som säger "Burken has 1 new message" eller i valfri mapp jag skapat. Utan jag måste i stället markera valfri mapp i Thunderbird först då ser jag om det kommit några nya mail till den mappen. Den liksom uppdaterar inte inkorgen på nåt sätt. Jag förstår inte.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Vad kan vara fel?

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

I Thunderbird så kan du välja att "prenumerera" på vissa specifika IMAP-mappar. Kan det vara att uppdatering inte är valt på samtliga IMAP-mappar?

M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg

Jag får känslan av att TB "besparar" mig en del information och helt enkelt inte bryr sig att jag har nya mail att hämta. Har, för att testa skickat en hoper nya brev till mig själv men inte fått någon alert för dessa... ?

Om man högerklickar på en mapp i Thunderbird och väljer Properties så får man en kryssruta; "Check this folder for new messages" - de var avbockade på alla mappar av någon anledning och nu verkar det fungera.

Nej. Det fungerar fortfarande inte. Fler tips? Det här är riktigt irriterande. :( En avinstallation av Thunderbird kanske hjälper.

Kan det här ha något att göra med inställningarna jag gjorde på webmailen?

I dag är felet äntligen löst. :D Filterna jag gjorde för mitt IMAP-konto på webmailen gjorde så att mapparna inte uppdaterades i Thunderbird. Jag tog bort alla filter på webmailen i stället och filterar allt i Thunderbird. Nu fungerar det bra!

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)