M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Yo!
Jag har ett dokument på tre sidor med sidhuvud på varje sida. Jag vill endast att sidhuvudet ska synas på två av tre sidor. Tredje sidan ska innehålla en bilaga utan sidhuvud.
Har sökt på wF men hittar inget om just detta. Går det att göra så? :q
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Infoga en avsnittsbrytning efter sidan två.
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Hur gör man en sådan? :q
Kör engelsk version så det ska alltså vara under insert-menyn. Jag har hittat det mesta runt header och footer, varianter på odd - even och annan förstasida mm.
Jag ska prova med avsnittsbrytningen i morgon at work. :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg ja, precis, du tar sida ett, sedan "infoga", avsnittsbrytning efter nästa sida
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Jag försökte pula in detta i ett befintligt dokument men det funkade inget vidare. Provade alla varianter av brytningar utan resultat. Förmodligen gjorde / fattade jag fel.
Fick göra så här: Ny mall, infoga sida, dbklick i sidhuvud, page setup och under layout / headers and footers välja different first page.
I detta läge blir tabellens celler i mitt sidhuvud på förstasidan tomt medans sidhuvudet på sidan två innehåller det jag skrev i mallen. Via ctrl c / ctrl v flyttades uppgifterna till sidhuvud sid 1 och efter det kan jag ändra sid 2:s sidhuvud med bibehållen sida 1.
Tack för tipsen.
Dög lösningen du kom fram till? Annars är Rikards förslag mycket bättre.
Gissar lite på översättningen, men jag skulle tro att du skall gå til Insert->break->section breaks, next page eller liknande (du står i dokumentet, inte i huvudet).
Då kan du göra sidhuvudet olika i olika "sections". Dubbelklicka på sidhuvudet. Då kommer det fram en flytande knapprad. Där finns det en knapp som förmodligen heter "same as previous". Om du avaktiverar den knappen så kan du ha olika sidhuvuden/fötter i olika avsnitt, även om det ligger på sid 3.
Avsnittsbrytningen är även andvändbart om du t.ex vill ha några liggande sidor mitt i dokumentet.
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Jag provade ju lite av varje men menar du att jag inte ska ha dbklickat i huvudet så att det är redigerbart när jag väljer insert?
Jag blir ju tvungen att prova det här igen. Är det någon skillnad på versioner? Kör win2k med tillhörande office på jobbarburken.
Och jag håller med om att lösningen inte är den bästa men i just detta fallet funkade det.
Jupp, rätt uppfattat. Du infogar avsnittsbrytningen i texten, precis som en sidbrytning. mycket användbart så det kan vara värt att lära sig för framtida bruk.
Det blir lite tydligare om du visar "formateringstecken". Tryck på knappen med "bakvänt p" eller tryck [CTRL] + (
Däremot står du i sidhuvudet när du bestämmer om avsnitten skall hänga ihop. Tänk på att det påverkar sidnumreringen också (kolla tidigare poster i det här forumet)
Nej, det sköts på samma sätt i olika wordversioner. Med en viss reservation för att automatiken i word>2000 lever sitt eget liv...
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Förbanske mig om det inte fungerade! Jag hade bara inte gjort det rätt när jag provade. :r
Då borde ju rättsvarsmarkeringen flyttas till Rikard.
Tack MindreVetande för tålamodet! (y)