Någon som kan rekommendera ett bra screen caputre program som ligger aktivt i bakgrunden och som aktiveras med kortkommande och tar en bild av det aktiva fönstret och automatiskt sparar ner det på hårddisken?
Någon som kan rekommendera ett bra screen captureprogram?
Kontorsprogramur Kontorsprogram
9 svar · 606 visningar · startad av lillebror
Tack för tipset. Ska undersöka programmet!
Testa annars snag-it...
Tjena!
Testa Snag-it på http://www.techsmith.com. Det är tyvärr inte ett gratisprogram men mycket användbart. De har även andra produkter som jag tror att du kan uppskatta.
Lycka till!
//Robban
Tack för tipset! Såg att det kan komma till användning när man i olika lägen vill göra användardokumentation osv. Programmet hade många vettiga småfunktioner :)
Man skulle ha något som... sparar det som PDF, det som är text blir text osv... undrar om det finns?!
Jag brukar, där det går, ta skriv ut till PDF och få det på det viset, men det är ju sällan man kan göra så...
de går o fixa
i Screanprint32 kan ja välja o få de utskrivet när ja tryker på printscrean
Bara o välja PDF wrigter som skrivare klart
dock får du bekräfta namnet på filen
Men blir inte allt rasteriserat då!?
Funkar det inte bara med PrintScreen knappen? Blir iofs. hela bildskärmen då men det gör väl inget?
mr-bear skrev:
Funkar det inte bara med PrintScreen knappen? Blir iofs. hela bildskärmen då men det gör väl inget?
Haha... du killen... vi snackar funktioner här, Print Screen-knappen skapar bara en helskärmsdump och lägger i klippbordet. Man vill gärna ha finesser som att den sparar som bild automatiskt, och sedan bara aktuellt fönster om man vill det... om man dessutom är extra kräsen som jag så vill man ha texten i text-format dessutom! :)