webForumDet fria alternativet

Sessioner och IE popup

11 svar · 631 visningar · startad av Melea

MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg

Tjena!

Har stött på ett helskumt problem. Gjort en sida till min brorsa med en gästbok och admin-login. När jag kör sidan lokalt (utan popup) så kan jag logga in utan problem. Men när jag lägger upp den på servern och "implenterar" den i deras sida (vilken är i en popup), så kan jag inte logga in. Det händer inget. Det är precis som att sessionen inte skapas. Men när jag testar med t.ex. Firefox funkar det utan problem.

Varför detta?
Går det inte att lösa på något vis?
Är det säkerhetsinställningarna i IE som strular till det?

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Hur fungerar det om du kör det på deras server, men inte i en popup? Får du några privacy-indikeringar av IE?

Nej, får inga som helst meddelanden, men det funkar. Verkar som det är IE only, har testat i en väldans massa andra webbläsare, och där funkar det galant.

oHLLeMedlem sedan nov. 2002302 inlägg

Jag hade ett liknande problem och då var det mina nitiska säkerhetsinställningar i IE som ställde till problem. Så det skulle mycket väl kunna vara det som är problemet för dig

Men, det är inte bara för mig. :l De jag har gjort sidan åt kan ju inte logga in med den nuvarande designen.
Finns det inget sätt jag kan gå runt detta på?

Hur har du gjort nu? Använder du en session som redan är skapad och försöker att komma åt den i popupen? I så fall kanske du kan skicka med sessionsid vid skapandet av popupen?

Nej, hela sidan öppnas via en "Enter"-sida. Allting ligger alltså i popupen.

Det låter ju ytterst märkligt. Fungerar det ifall du har lägre nivå inställt på säkerheten i IE?

Gick tydligen inte att sänka säkerhetsnivån till lägre än Normal i IE 6, så jag testade i IE 5 och där spelade det ingen roll om jag körde på Säkerhetsnivå Låg eller Hög, det gick inte iallafall.
Andra POST-variablar funkar i popupen, så jag antar att det fortfarande har med sessioner att göra.

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Är problemet något liknande detta: http://www.phpportalen.net/viewtopic.php?p=110209#110209 ?

Herregud, hur hade man kunnat hitta lösningen till det om inte du fanns Matte? ;)

Tack!

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Melea skrev:

Herregud, hur hade man kunnat hitta lösningen till det om inte du fanns Matte? ;)

Genom att läsa manualen ;)

Dock har jag ingen aning om vad den gör, eller vad det är för något, men det kanske det finns någon som har ett grepp om ?

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)