webForumDet fria alternativet

Windows media player hänger Firefox

5 svar · 660 visningar · startad av Klös

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Som sagt wmp hänger Firefox. Det händer oftast om jag visar en film i en flik och ska stänga den för att återgå till en annan flik. Jag måste avsluta FF genom aktivitetshanteraren och avsluta process. Firefox 1.5 och wmp 10.

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

Jag tycker FF hänger sig ganska ofta när det handlar om all sorts film. Både QT och WMP. Testade att ha VLC-plugin ett tag men det var inte lika illa.

Ny profil var lösningen...!

Men då till en ny fråga, många verkar ha fått problem med med uppgraderingen till FF 1.5 och måste skapa ny profil, varför?

Och varför får jag inte spara lösenord längre? *grrrr* ska det vara så svårt att släppa en ny version av ett program?

Hmm verkar som om lösenordslistan från den tidigare versionen av FF inte lirade så bra ihop med den nya versionen. Efter att ha raderat innehållet i Documents and Settings\<anv.namn>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<profil>\signons.txt (tack colione) Så fattade FF att jag ville spara lösen :)

FF gillar inte mig igen.... samma sak igen. Öppnar jag en länk i en flik och den nya sidan innehåller en film inbäddad i sidan så får jag ett felmeddelande ibland... Hur ska jag gå runt/lösa problemet? Och jag måste döda FF via aktivitetshanteraren.
Den här gången hände problemet med denna sida som besöktes via Buzz.

varning.jpgefter avslut och omstart.jpgtaskmanager.jpg
137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)