webForumDet fria alternativet

Buffring i windows mediaplayer

5 svar · 812 visningar · startad av greggan

gregganMedlem sedan jan. 2004678 inlägg

Jag vet inte om windows mediaplayer klassas som ett kontorsprogram men jag valde ändå detta forum.

Jag försöker just nu se på lasermannen på svts hemsida. Där streamas avsnitten ut. Men det vill hela tiden buffra och det gör ju att det inte är så kul att titta på det.

Finns det något man kan göra för att det inte ska buffra? Typ ställa in storleken på buffern så att den kan ladda ner halva avsnittet innan man börjar kolla på det eller liknande? kan man på något sätt ladda ner hela avsnittet så att man kan se på det?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Tools - Options - Performance

jojo, men det blir ju ingen skillnad om man ändrar det där.. :l

Om du ändrar hur mycket den ska buffra? Vad gäller streaming kan man inte "ladda ner" hela streamen. Det enda sättet är att isf buffra hela streamen.

okej, så om filmen då är 1½ timme så ska jag räkna om det till sekunder och ställa in buffern på det? men då tar det så lång tid för den att buffra också eller?

när jag har ändrat det där tidigare så har den börjat direkt utan att buffra längre än vanligt, och den börjar fortfarande buffra mitt i...

Buffringen är till för att minska risken för avbrott under inspelningen. Att den börjar buffra beror helt enkelt på att din klient inte kan ta emot strömmen med den hastighet som krävs. Orsaken till detta kan ligga varsomhelst mellan din dator och den server som sänder strömmen. Dålig lina = buffring. Instabil/oregelbunden lina = buffring. Avbrott = buffring. Det beror alltså inte på spelaren i sig, utan det beror på att din klient inte får tagit emot den mängd paket som behövs för en ständig ström.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)