webForumDet fria alternativet

Firefox 1.5!

67 svar · 2 681 visningar · startad av m_soderlund · sida 2 av 4

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

God dammit! Det går ju att flytta flikarna! Äntligen! (y)

...men vad har jag pillat med nu? Ingenting så vitt jag vet men ändå kan jag inte skriva tecken med hjälp av ALT+num (exempelvs ², ©, ™, », « som jag här fick klistra från notepad).

SelleMedlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Yeah! :L
Den dagen sidor som funkar i IE funkar i FF kommer ja gråta av lycka!
Tills dess är man tvungen att använda IE för visa sidor(hata!) :l

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Varför tar den alltid bort mina search engines?! Jag blir så förbannad. LÅTE DEM VARA! Nu måste jag leta upp dem igen och det går jättesakta...

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Selle skrev:

Yeah! :L
Den dagen sidor som funkar i IE funkar i FF kommer ja gråta av lycka!
Tills dess är man tvungen att använda IE för visa sidor(hata!) :l

Om man ändå redan sitter i Windows blir det ganska smärtfritt om man använder en extension som heter IE Tab. Ser en sida konstig ut är det bara att trycka på en liten ikon i högra hörnet, så laddas sidan om med IE-motorn (i samma flik i Firefox).

Man kan även lägga in adresser som alltid ska renderas med IE, t ex. Windows Update.

https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=1419

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

Hittade också IE Tab. Fungerar riktigt bra. Har inte hårdtestat den på något vis men är skitbra när man gör hemsidor.

bluxbluxoMedlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Är det bara för mig Flash inte vill fungera för mig i 1.5? :l

Arnas tycker jag den bästa nyhten med 1.5 är en 404-sida istället för en alert-ruta. :)

SelleMedlem sedan sep. 20014 781 inlägg

oskob skrev:

Hittade också IE Tab. Fungerar riktigt bra. Har inte hårdtestat den på något vis men är skitbra när man gör hemsidor.

Funkar inte så bra för mig. Men får testa när jag har mer tid.

Det som aldrig funkat ordentligt är b-ones advanced webmail(jobbet använder dem..) så att säga. Och med IE Tab vägrar FF göra visa tecken i rutan för inloggning....

Skiter i det nu men en av många som aldrig funkat riktigt OK i FF.

Tengblad skrev:

Dra filen till tilläggsfönstret? För mig funkar installern dock utmärkt.

Då frågar den om jag vill lägga till TEMAT SessionSaver.. Trycker man OK kommer temahanteraren fram men inget händer.
Nu får jag dock fram dialogrutan när jag tar install men när jag klickar på knappen så står det "kan inte hämta blalba.xpi".

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag har också problem med flash! Installerade nyss senaste flash player men inte ville det fungera för det?

oskob
Högerklicka på .xpi-filen på hemsidan, välj spara som. Sedan kör du ctrl + O i ff och letar fram ditt tillägg.. installera. :)

Äntligen :) Tack m_soderlund!

Men för helvete.
Har haft problem med att FF hänger sig när jag tittar på film (främst QT). Trodde jag skulle slippa det nu, men icke. Nu har den redan hunnit hänga sig två gånger... (n) x(

Just nu har jag problem med Forecastfox. "Connection error" får jag, och ingen uppdatering finns det än heller. Det är väl bara att avvakta gissar jag och slänga en blick genom fönstret för att få se vad det är för väder ute. :OO

Ska testa den där IE-prylen tror jag. Har en administrationssida för ett CMS som bara kan köras i IE nämligen. Återkommer med hur det gick i FF och IE Tab.

Tillägg: Nu har jag testat och ja, det fungerar men jag tror att jag måste finjustera inställningarna en aning vad gäller popups och så vidare. Det här kan jag nog ändå få att fungera tillslut. Bye bye IE, nästan i alla fall. :e

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

oskob skrev:

Men för helvete.
Har haft problem med att FF hänger sig när jag tittar på film (främst QT). Trodde jag skulle slippa det nu, men icke. Nu har den redan hunnit hänga sig två gånger... (n) x(

Provat å byta plugin för att visa filmen?

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Dryden skrev:

...men vad har jag pillat med nu? Ingenting så vitt jag vet men ändå kan jag inte skriva tecken med hjälp av ALT+num (exempelvs ², ©, ™, », « som jag här fick klistra från notepad).

Funkar för mig. ☺

zcorpan skrev:

Funkar för mig. ☺

Märkligt värre. Ingen mer med problemet?

Nu fungerar Forecastfox igen.

Jag har aldrig provat det där tidigare. Men jag provade att skriva ALT+0169 just här. Det går ju inte att skriva på numeriska tangentbordet hur man än har NumLock. Är det så det blir för dig?

Ja, av någon anledning så hoppar FF iväg till andra sidor. Om jag exempelvis ska göra ett (c) och börjar hålla inne ALT så räcker det med att jag trycker in 01 av 0169 för att han ska hoppa iväg till wF:s startsida. Testade just i IE och där fungerar det fint, likaså gjorde det i gamla FF. Helmysko.

dubbelpost

Precis... så blev det för mig med. Kan ju bero på snabbkommandokonfigurationen i FF. Ohh.. vilket långt fint ord där förresten.

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)