webForumDet fria alternativet

firefox problem, inget fungerar!!!

3 svar · 458 visningar · startad av hjarterkung

hjarterkungMedlem sedan mars 2005168 inlägg

Hej!
Helt plötsligt så fungerar inget i firefox!!!

Alla bokmarks länkar fungerar inte att trycka på. men det år att surfa genom att skriva adressen.

jag har prövat ladda hem firefox och installera om det direkt utan att avinstallera, men det gick inte!
om jag måste avinstallera så undrar jag hur man gör för att spara alla extensioner jag har så jag slipper installera om dom?

vad kan va felet med mitt firefox! varför fungerar inga länkar, vad skall jag göra?
det går inte ens att högerklicka på länkarna och välja öppna, öppna i ny flik/fönster!!

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det kanske är den vägen du måste gå, trots allt. Man vet ju aldrig vad dessa extensioner kan ställa till med. Jag har varit med om att google toolbar för firefox på Linux, har satt tooltips ur funktion. Det gick att lösa med något annat tillägg, samtidigt som jag behöll google toolbar. Det kan alltså vara en idé att kolla om någon av dina tillägg orsakar problemet du har.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

I enlighet med en viss klistrad tråd ;) så flyttas tråden från Operativsystem & Program - Övrigt.

:stefan:
Moderator, webForum

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Kör Fx i Safe Mode för att utesluta hurvida det är dina extensions eller inte som spelar dig ett spratt.
Stäng ner webbläsaren, döda även ev. processer av firefox.exe som ligger öppna i din Task Manager.

Klicka på Start -> Kör och skriv följande och tryck Enter.

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode

Fungerar det finemang nu, så borde det vara någon av dina Extensions som strular.
Testa då att inaktivera en efter en (om den möjligheten finns), börja med den senast
installerade, annars får du nog avinstallera en efter en istället..

Lycka till! :)

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)