Har ett irriterande problem. När jag använde Outlook Express kunde man se bilder direkt i mailet. Nu får jag bara bifogade filer som jag måste öppna för att se...Kan man ställa in så att man ser dem direkt i mailet i MS Outlook?
Bifogade bilder i MS Outlook
5 svar · 411 visningar · startad av Knäcke
Tools - Options - Security - Change Automatic Download Settings har nog vad du behöver.
Nja det tar ju bort "spara som" funktionen helt och bilderna ligger direkt i mailet. I Express kunde man se dem i mailet OCH spara via "gemet"...Kan man inte göra så i Outlook MS?
Ingen aning om vad du menar nu. I min Outlook ställer jag där in om bilder ska laddas ner eller ej. Det är inte så att du bytt leverantör samtidigt så förändringen sker på mailservern?
Menar:
I Outlook Express fick jag bilder bifogade som filer-jag kunde klicka på det lilla gemet och sedan spara dem. Men jag kunde även se bilderna direkt i mailet. Både och alltså.
I MS Outlook kan jag bara göra antingen eller: få bifogade filer som jag måste öppna för att se. Eller så kan jag som ovan ställa in så att jag kan få dem direkt i mailet, men då försvinner spara funktionen och jag måste markera varje bild för att kunna spara.
Jag vill alltså ha det som i Express: få bifogade filen och se den i mailet samtidigt...
Hoppas det är lite tydligare nu?
Tydligare, men jag har inget svar. Jag lämnar frågan vidare till någon annan.