webForumDet fria alternativet

Bifogade bilder i MS Outlook

5 svar · 411 visningar · startad av Knäcke

KnäckeMedlem sedan jan. 200597 inlägg

Har ett irriterande problem. När jag använde Outlook Express kunde man se bilder direkt i mailet. Nu får jag bara bifogade filer som jag måste öppna för att se...Kan man ställa in så att man ser dem direkt i mailet i MS Outlook?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Tools - Options - Security - Change Automatic Download Settings har nog vad du behöver.

Nja det tar ju bort "spara som" funktionen helt och bilderna ligger direkt i mailet. I Express kunde man se dem i mailet OCH spara via "gemet"...Kan man inte göra så i Outlook MS?

Ingen aning om vad du menar nu. I min Outlook ställer jag där in om bilder ska laddas ner eller ej. Det är inte så att du bytt leverantör samtidigt så förändringen sker på mailservern?

Menar:
I Outlook Express fick jag bilder bifogade som filer-jag kunde klicka på det lilla gemet och sedan spara dem. Men jag kunde även se bilderna direkt i mailet. Både och alltså.

I MS Outlook kan jag bara göra antingen eller: få bifogade filer som jag måste öppna för att se. Eller så kan jag som ovan ställa in så att jag kan få dem direkt i mailet, men då försvinner spara funktionen och jag måste markera varje bild för att kunna spara.

Jag vill alltså ha det som i Express: få bifogade filen och se den i mailet samtidigt...

Hoppas det är lite tydligare nu?

Tydligare, men jag har inget svar. Jag lämnar frågan vidare till någon annan.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)