OputresMedlem sedan feb. 2004333 inlägg Jag har två frågor:
Är Open Office Base kompatibelt med Ms Access? Alltså, kan man öppna och redigera mdb-filer i OOo Base?
Funderar på att köpa ett begagnat MS Office annars. Men då finns det ju tusen olika varianter: 2000, 2003, 2004, XP m.m. Vad är det för skillnad (förutom att det är olika årsmodell)? Tidigare tror jag att jag kört på 2000 och var nöjd med det. Vad har tillkommit?
OputresMedlem sedan feb. 2004333 inlägg Hittade några sidor som angav att det tydligen skall fungera att köra mdb-filer i OOo Base. Guld!
Oputres skrev:
Tidigare tror jag att jag kört på 2000 och var nöjd med det. Vad har tillkommit?
Jag föredrar office 2000 och har hållit fast vid det. När jag testat nyare office så finns det små fördelar och en massa nackdelar. Gillar du 2000 så stanna.
Förändringar jagnmärkt.
Bättre hantering av uppdateringar. kräver inte skivorna hela tiden.
Word
Har förmodligen blivit bättre på HTML/stilmallar. Den skapar i alla fall formatmallar för precis allt. Oavsett om du vill det eller ej.
Om du vill slippa självdestuktiva utbrott så måste du stänga av en massa saker under "alternativ för autoformat" eller något sånt.
Bättre hantering av "trasiga" dokument.
Lite smartare guider och färgladare hjälp (jag dödar gemhelvetet så fort det går så jag är inte säker, F1 är kung).
Verkar ha lite bättre ordlistor.
Smarta etiketter: kan kanske vara bra men använder grammatikmotorn= instabilitet (särskilt med påhängsprogram och svenska dokument).
Excel: Har inte märkt någon rilktig skillnad. Har kanske lite smartare hantering av externa länkar. Lite mer smartnes när du utökar områden osv.
Ähh, tror du klarar dig bra med office 2000 om du får tag på det. Om du inte är väldigt inkörd på MS office så är förmodligen OO lika bra.