webForumDet fria alternativet

FF: flash funkar ej när adblock är igång

7 svar · 957 visningar · startad av magnusfeldth

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Hm, knepigt detta... Efter att jag installerat beta-versionen av det senaste Firefox slutade flashsaker att fungera... Jag tänkte att det kanske hade nåt att göra med att det var en beta, men nu har jag laddat ner den senaste versionen av FF som inte är beta, och fortfarande samma sak, flash fungerade inte, flashbilder dök helt enkelt inte upp, filmer och liknande visade ingen bild men man hörde ljud..

Jag testade då att inaktivera adblock. Till min förvåning fungerade flash helt perfekt efter det. Jag aktiverade adblock igen, flash fungerade inte... Då rensade jag filtret för adblock, och testade igen, men flash funkade inte. Jag har installerat både senaste versionen av flash player samt senaste verren av adblock, men de vill inte fungera tillsammans. Nån som har samma problem och har lyckats lösa det?

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

I första betan skulle inte Flash funka.
Jag trodde det helt enkelt inte var fixat än ;)
Trevligt att veta. Har dock ingen lösning.

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Stäng av "obj-tabs" under adblock options.

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

PersianBulldog skrev:

Stäng av "obj-tabs" under adblock options.

Se där, det löste sig. Tack!
Vad gör det alternativet?

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Yeah, det funkar! Gôtt mos, Uno!

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

http://plugindoc.mozdev.org skrev:

Due to increased security in Flash Player 8.0, enabling OBJ-TABS in Adblock will result in no Flash content being displayed.
The only workaround at this time is to disable OBJ-TABS.

obj-tabs är den lilla gråa "adblock-tabben" som syns över vissa objekt (flash, filmer mm.)
som möjliggör att du via denna tabben kan lägga till objektet som ett blockat objekt.

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Passar också på att tacka för hjälpen! :)

Har haft samma problem och varit tvungen att gå över till andra webbläsare bara på grund av att en del webbplatser inte släpper igenom mig utan flash!

jepsOMedlem sedan mars 2001484 inlägg

Samma här -- har irriterat mig länge över att FF inte fungerat med Flash. Stort tack!

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)