I OUtlook Express heter filerna *.dbx om man inte har en äldre version av OE, då kan de heta *.mbx. Se till att i Utforskaren välja Tools>OPtions>View>Show Hidden Files. Dessa menyalternativ kan se annorlunda ut beroende på windows version. Därefter söker du efter *.dbx och ser till att sökningen görs i alla typer av mappar.
Mina mail är borta!
26 svar · 3 845 visningar · startad av Knäcke · sida 2 av 2
Jag har sökt efter dbx filer, och visst finns det en fil i mappen jag var i som heter inkorgen.dbx. Men den väger ju bara 187 kb :( Någon arkivmapp i själva Outlook har jag inte. Som sagt betalar gärna 40 dollar, men inte om programmet inte kan finna filen. Filen inkorgen.dbx väger ju bara 187, och var annars kan outlook lagt den? Menar om inte jag kan hitta den, var letar själva programmet?
Jag tror det där programmet försöker reparera en skadad fil, men om filen inte ens finns är det ju värre. Då kanske man kunde prova ett recoveryprogram som t ex Ontrack EasyRecovery Pro, men det är inte säkert det går det heller om det var länge sedan och du skrivit mycket till disken.
Har mailat dem och fått svar-programmet kan inte reparera komprimerade mappar. Tack för all hjälp, men får nog finna mig i att det inte går att lösa :)
Men du. Hur var det nu. Du har filerna fast dom är skadade?! Jag trodde du saknade dom helt.
Har hittat en mapp C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{CAD6251C-2F01-4A93-8631-83ADD037159F}\Microsoft\Outlook Express där det står inkorgen...Men storleken på den kan aldrig stämma: bara 187kb. Alla mina mail i inkorgen måste ju väga mer än så.
Så filen finns, men är ju för liten...inkorgen.dbx heter den
Men... det är din nuvarande då eller?! Hur många mail har du i inkorgen just nu? De gamla försvunna mailen kanske är spårlöst borta då. Om det är en fil som är borta så kan det gå med recovery möjligtvis, fast ganska tveksamt. Kolla här iaf:
http://www.webforum.nu/showthread.php?p=889648#post889648