Om ett område med värden innehåller en tom cell så ska det stå "Ej angiven" i dom tomma cellerna.
Hur fixar man det?
Tusen tack!
6 svar · 475 visningar · startad av Kalle M
Om ett område med värden innehåller en tom cell så ska det stå "Ej angiven" i dom tomma cellerna.
Hur fixar man det?
Tusen tack!
Fick inte till det. Det ska inte stå "Ej angiven" i en annan kolumn om nån av celler i b3:b9 är tom.
Om jag har värden i området B3:c9. Är något värde i området b3:b9 tomt ska det stå "Ej angiven" i nåt av cellerna b3:b9. Fungerar inte det?
Kan jag inte använda villkorsstyrdformatering till detta och skriva in nåt utryck?
Just det ja, det var värre. Jag vet inte hur man skriver till en annan cell än den formeln står i. Eventuellt gör du så att du hämtar alla värden nånstans (nuvaranda B3:B9) och skriver dom i en annan kolumn med hjälp av en formel. Då kan du styra som jag gjorde. Annars vet jag inte riktigt faktiskt. Det smidigaste vore ju nåt anpassat format för cellerna bara, men det vet jag inte hur man får till. Man kan styra vad som ska skrivas om det är nummer det är frågan om (t ex ger: [=1]"Ja";[=2]"Nej";"Vet ej" ett ja om man skriver en 1'a, ett Nej om man skriver en 2'a och Vet ej om skriver en nolla), men när det är text verkar man inte kunna göra sådant, annars skulle:
;;;<>"Ej angivet"
Vara det absolut smidigaste! Det kanske går, nån annan som vet?!
Känns som att det är något åt formathållet som du säger. I pivottabeller kan man ange tomma celler angivna med texter men pivottabeller passar inte här riktigt.
Du kan ju checka in: http://www.xldennis.com/ så kanske du hittar nåt värstingtrick som löser det...