Pratade med en person om firefox, eller pratade och pratade, det var han som skrev ett uttalande och sen kom han med argumentet att jag ska läsa alla datatidningar.
Men så här sa han: "Att firefox har fått dålig kritik som faan! + att det e lätt o hacka dom med firefox.. utan att det synes.. firefox har sina brister, Tillochmed deras gamla webbläsare e bättre ( kommer ej ihåg namnet, Mozilla någe ) =) ie Äger :) så är det bara =) "
Är det någon som helst sanning i detta. Själv så märker jag att datorer med MSIE får virus oftare än de med FF.
Orkade inte argumentera emot killen. Men om någon har något att säga om detta så skulle jag bli glad :)
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Alla webbläsare har sina brister, i övrigt var hans argumentation alldeles för dåligt underbygd för att någon ska orka bemöta den.
Mm; håller med dig där muskot. Killen verkar inte riktigt veta vad han pratar om. Visst har alla sina brister, men som sagt: Får inte datorer med MSIE virus oftare än de med FF?
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg MSIE har historiskt sett varit mer drabbat av virus, ja, och p.g.a. IE:s tätare integrering med operativsystemet skulle man kunna argumentera för att IE har en osäkrare produkt, men å andra sidan är FF yngre och mindre beprövad, och å tredje sidan är FF öppen källkod så att alla som orkar kan gå in och leta upp/stampa ut buggar. Vilken browser som är "säkrare" kan man diskutera till döddagar, men jo, IE har haft fler spektakulära virus. Det är å andra sidan inte den enda säkerhetsfrågan i webbläsare som är värd att diskutera.
Om vi kollar Secunias sidor om IE och FF ser vi att "Microsoft Internet Explorer 6.x with all vendor patches installed and all vendor workarounds applied, is currently affected by one or more Secunia advisories rated Highly critical" medan FF slipper undan med "Mozilla Firefox 1.x with all vendor patches installed and all vendor workarounds applied, is currently affected by one or more Secunia advisories rated Less critical".
Att FF har fått dålig kritik är struntprat (allt jag har läst har iaf varit hyllningar, men jag är öppen för motbevis). IE6 är gränssnittsledes inte mycket mer än lite fernissa på IE5, som i sin tur var i det närmaste identisk med IE4 som i sin tur inte skiljde sig nämnvärt från IE3, som gjordes innan Netscape 4, och NS4 använder ingen idag. IE7 kommer ha en hel del features som FF har (typ tabbar).
Varför gamla Mozilla Suite skulle vara bättre än FF kan jag inte föreställa mig varför någon tycker. Den var långsammare, det var väl typ hela skillnaden...
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Svårt att ta honom på allvar med de "argumenten" och det språket.