EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg
Jag har precis konverterat till Firefox och det är två saker jag undrar:
1. Firefox laddar sidorna lite långsammare än Explorer. Eller?
2. Firefox klarar inte av att ladda två sidor samtidigt utan den fösta måste ladda klart före den andra sidan kan påbörjas. Synnerligen irriterande!
Anledningen till att jag bytte är att bokmärkshanteringen i Explorer är ... ööhh.. ja, typ rätt dålig!
blåjeansMedlem sedan sep. 2005585 inlägg
Jag tror sidorna laddas lite långsammare sen jag bytte till FF också, fast jag tänkte att det kanske har med min gamla dator att göra. :) För jag har läst att det ska vara snabbare (?). Och bilder och sånt "rullas" fram mer än att bara "blippa" fram, inte för att det spelar nån roll utan det var mest en reflektion... :OO
UlfTMedlem sedan maj 20016 050 inlägg
Eclipse skrev:
1. Firefox laddar sidorna lite långsammare än Explorer. Eller?
Inte om Firefox får lite steroider: ;)
blåjeansMedlem sedan sep. 2005585 inlägg
hehe, ser man på, man kan visst fixa allt sånt där :)
EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg
Det där var ju grymt ju! Vilket läckert hack!!!
Ja... liiiite fortare är det nog... eller om det är ett avancerad intryck...!
echoSweMedlem sedan nov. 20041 467 inlägg
Renderingen tror jag är snabbare i Firefox... Långsammare att starta brukar man säga. Http.pipelining är också ett bra hack, men vissa äldre servrar stödjer inte det (har bara hittat en; en forskningsserver i USA)
Jag förstår inte varför den skulle vara tvungen att ladda färdigt en sida innan den kan ta nästa - jag surfar ibland till gallerier och där går jag lös med mittknappen och laddar in en massa sidor samtidigt, sedan väntar jag 4-5 sekunder och sedan har alla laddat - då laddas de ju simultant.