silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Är det någon som vet vart jag kan ändra så att mina livebokmärken uppdateras lite oftare? Det är jobbigt att behöva högerklicka på dem för att uppdatera själv. Har letat lite i ibland inställningarna, men firefox utbud av det är ju så otroligt smått.
Någon som vet?
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Hmm.. jag har då aldrig behövt göra det. Mina uppdateras automatiskt..
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Palle skrev:
Hmm.. jag har då aldrig behövt göra det. Mina uppdateras automatiskt..
Mina uppdateras också automatiskt, men det känns som att de inte gör det så ofta. Hur som helst så måste det ju finnas en inställning för det här, eller hur? Jag vill ändra den, så den uppdaterar oftare...
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Om du vill ändra lite mer avancerade alternativ i FF så skriv about:config i url-fältet...
Finns t.ex. en guide i hur man ändrar där för att skapa flera kopplingar till en server för att utnyttja snabba bredband som hämtar tunga sidor extremt!! :)
Alltså i stället för att ha en uppen koppling mot en sida så skapar du kanske 10 vilket teoretiskt innebär 10ggr snabbare internet. Är dock svårt att märka skillnad om det inte är en stor sida eller om ägaren av servern blockerar fler än en uppkoppling...
I alla fall, leta i about:config så hittar du kanske något...
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Har kollat i about:config utan resultat. Inställningarna för snabbare surfning etc. är gjorda för längesen. :D
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Hmm, ja då har jag slut på idéer :(
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg 30 minuter, och mitt bokmärke har inte uppdaterats. Jag menar. Man ska ju inte behöva stänga ner läsaren helt för att den ska uppdatera. Eller hur? Nu blir jag förbannad. :birp
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Jag vet inte vad du tycker man jag hämtar alla rss-nyheter i ett annat program t.ex. Thunderbird efterssom jag då tycker att jag får en bättre översikt på nyhetern... Bokmärkesliknande rss-läsaren i FF är i alla fall inget för mig :P
Om man vill uppdatera där oftare så trycker man bara på hämta...