webForumDet fria alternativet

Firefox: snabbkommando för "Page info"?

4 svar · 496 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag jagar snabbkommandot för "Page info" i Firefox (1.0.7) men det går inte så bra. I hjälpen, med datumstämpel 24 oktober 2004, står det att jag ska köra CTRL cmd + i. Cmd är tydligen för Mac-användare och CTRL+i fungerar inte för mig, det öppnar bara "Bookmarks sidebar" till vänster.

Någon?

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

alt + v + d fungerar ju om inte annat..

/r Tilläg:I svenska versionen av firefox. :)

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Enligt Firefox Help: Keyboard Shortcuts finns det inget kortkommando för Page Info..?! alt + v + d fungerar ej för mig. :)

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

m_soderlund skrev:

Enligt Firefox Help: Keyboard Shortcuts finns det inget kortkommando för Page Info..?! alt + v + d fungerar ej för mig. :)

Kan bero på olika språkversioner, i engelska versionen är det alt + t + i istället.
Ett annat alternativ, som dock bara fungerar för Windows-användare, är högerklick-tangenten, sedan i. Kan vara en annan bokstav, kolla vilken som är understruken i högermenyn!

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det jag är ute efter är att slippa köra vissa sidor i popup-fönster och istället i dem gå till "Page info", kopiera URL:en, klistra in den och köra den i en normal tabb. Dock, om exempelvis ett flashobjekt täcker hela popupfönstret så får jag bara fram Flash-alternativen när jag högerklickar. Ni som kör Live-rättningen hos Svenska spel förstår nog mitt problem bättre. Därav att jag vill ha snabbkommandot. :)

Tillägg:
När jag nyss testade i nyss nämnda live-rättning så fungerade det med nitro2k01 tips. Dvs, högerklicksmenytangenten och sedan "i". Tackar! :bire

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)