Jag har lite problem med firefox. Jag har fått min sida (https://www.hejryssland.se) att se ut som jag vill i explorer men i firefox ser det illa ut. Nån som har någon lösning? Färgerna på ramarna är annorlunda, skumt.
Tacksam för hjälp! Tänk på att jag inte är så van programmerare, förklara gärna sånt som är "självklart". Bra länkar om skillnader i webbläsare tas också tacksamt emot.
Vad bör man tänka på när man programmerar för att de ska funka bra i alla typer av webbläsare?
ramarna runt där det står hej ryssland är grå i firefox svarta i explorer. Länkarna där det står allmänt, ekonomi osv osv skiljer sig åt mellan explorer och firefox. Första bokstaven är kraftigare understuken i firefox.
Länksamlingen med de bruna boxarna har grå ram i firefox i explorer är de bruna. Gillar inte hur det ser ut i firefox.
Det finns ju nått som heter W3C kan det fixas med det? vet att vissa grejer kanske inte är standard. Jag var ännu mer nybörjare när jag drog igång siten och vissa grejer hänger kvar. ;)
Jag skulle börja med att göra indexdokumentet betydligt mindre (1500+ rader nu :o). Sen får man upp många fel om man validerar (vid snabbtitt bl.a felaktiga style-taggar), kolla igenom det så löser du nog en hel del.
Men hallå... de där olikheterna måste man ha förstoringsglas för att se. Jag hade väntat mig en totalt IE-anpassad sida som inte fungerade alls i FF ;) Jag anser att de är så små att det inte är något att bry sig om...
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2