silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Ja, som rubriken förtäljer så är jag trött på att Windows inbyggda fjärrskrivsbordsprogram jämt buggar ur och stänger ner sig så tänkte jag börja använda pcAnywhere. Så jag når min hemdator från jobbet smidigt.
Men jag lyckas inte få det att fungera. Jag har fyllt i det som går att fylla i, i en ny flik, under Hosts. Men det går ju inte riktigt välja port. Har jag tur så är det bara porten som strular. Någon som vet vilken port pcAnywhere använder sig av?
Och om jag till exempel har Winamp igång i pcAnywhere, kan jag då lyssna på musiken? Precis som i XPs RDP.
Sen kom jag även på att det kanske går att uppdatera XPs fjärrskrivbord? Till en buggfri version? :) I så fall så lämnar jag pcAnywhere direkt. :p
Någon som kan hjälpa mig lite snabbt? :)
Har även försökt att avsluta en Host, som jag tydligen har igång. Men den finns inte med någonstans. Inte ens i aktivitetshanteraren! (Se bifogad bild.)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Vilken port använder sig pcAnywhere av? Nån som har svar på nån av mina frågor?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
legis skrev:
Exakt vad för typ av problem har du med Remote Desktop? Finns nyare version här:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=80111f21-d48d-426e-96c2-08aa2bd23a49&displaylang=en
Tack för länken.
- Jag kan inte skriva speciella tecken. T.ex. @, [, ], etc. I maximerat fönster.
- När jag lyssnar på Winamp och jag går in på en tungladdad sida så blir det "Förbjuden åtgärd" och det stängs ner och Winamp fungerar nu inte längre. Inget ljud heller.
Så är det. Ska se ifall det blir samma problem med den nya versionen.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
nitro2k01 skrev:
http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1210154#post1210154 :D
Vi får sluta posta länkar till varann. :p Men tack! Det ska jag pröva nästa gång. :bire
pettssonMedlem sedan jan. 20021 122 inlägg Nu är ju frågan löst på annat sätt, men for the record så använder pcAnywhere port 5631. :)