Är det någon mer än jag som tycker att Word 2003 ser ut som ett halvtaskigt winamp-skin? Det är ju katastrof!
Att inte ens microsoft själva kan hålla sig till sin egna stil...
Går det inte att ändra så det ser ut som ett riktigt program?
MS Word 2003 ser ut som en sandlåda
14 svar · 541 visningar · startad av oskob
Är det bara mitt som ser ut såhär? (Se bifogad)
Jag ser direkt två saker som tyvärr lite för många personer har gjort och det är att de inte lär sig att hantera ett program samt att ge f-n i att blanda en massa olika språk i sina program.
Gör om, gör rätt och sätt dig en stund och lär dig programmen samt dess inställningar.
*se bild..*
Någon har ju dessutom lagt in adobe och Acrobat i menyerna.
Ta bort det och ta bort allt onödigt själv.
Sedan hhhhhhåller faktiskt MS med om att det är för mycket så 12án kommer att vara renare.
Tyvärr är tendensen att lägga till mer och mer grafik till ingen (större) nytta...
SirPeter skrev:
Jag ser direkt två saker som tyvärr lite för många personer har gjort och det är att de inte lär sig att hantera ett program samt att ge f-n i att blanda en massa olika språk i sina program.
Gör om, gör rätt och sätt dig en stund och lär dig programmen samt dess inställningar.
Ursäkta att jag inte förstår, men är det riktat mot mig eller Microsoft? :l
Och stoffe-2k:
Vad gjorde engentligen den där inställningen? Märkte ingen skillnad. (Det är väl "startåtgärdsfönster" på svenska?)
Här är min Word 2003. Jämför med din, så kanske du kan se att din inte är helt original. Kritiken var menad åt dig btw, om jag nu läste SirPeter rätt.
oskob skrev:
Ursäkta att jag inte förstår, men är det riktat mot mig eller Microsoft? :l
Och stoffe-2k:
Vad gjorde engentligen den där inställningen? Märkte ingen skillnad. (Det är väl "startåtgärdsfönster" på svenska?)
Stänger du av fjoll GUIt i Windows så blir Word oxå "clean"
Så det går inte att få standardutseende utan att byta till standardtemat i windows (eller byta till silvertemat)?
Vill helst köra standardtemat. Classic-temat hittar på en del konstigheter ibland.
SirPeter: Vad menar du med att jag blandar olika språk?
stoffe-2k skrev:
Stänger du av fjoll GUIt i Windows så blir Word oxå "clean"
Nja, inte riktigt. Verktygsfälten är fortfarande tonade.
Oskob: Har aldrig märkt att Classic strular, det ger bäst prestanda.
Varför stänga av Themes, känns för mycket 90-tal att sitta utan det.
Strular och strular. Det blir inte fel rest funktionsmässigt men grafiken blir konstig ibland.. Äh Jag visar.
(se bifogat)
Det verkar som om de lagt in det temat för att de kände att bakåtsträvarna skulle gnälla annars.
Och sen vill jag trivas i miljön. Det är samma sak som att jag inte vill sitta i en mörk källare och arbeta. Det kan få sno lite prestanda. Dock har jag plockat bort alla effekter som att fönster ska glida (eller hacka mer) ner i aktivitetsfältet.
Det ska vara snyggt!
Jag har inte direkt något imot XP-looken men det finns lite jag håller med dig om. Vill inte gnälla men dessa två saker har länge irriterat mig.
-
Sök wizzarden måste ha ett advanced läge där man kan stänga av skräpet och bara visa det som är relevant. Undrar om det var någon som gillade den nya?
-
Varför envisas med att visa filernas egenskaper till vänster (bild 3 ovan). Har man små fönster så tar egenskaperna upp för mycket plats. Det är ju självklart så att filerna är det primära. Byt plats så att egenskaperna och lull lull menyerna visas till höger så att den delen av fönstret döljs vid minimering/förändring av fönsterstorleken.
Jag vet att man kan sätta fönstret i classic läge men hade menyn bytt plats så skulle jag inte behöva göra det.
Det skulle vara intressant om tex aftonbladet la två decimeter reklam till vänster istället för till höger så man blev tvungen att scrolla till höger för att se det som igentligen är relevant. Känns som samma princip. Jag är glad för att man kan minimera fönstret på aftonblade så att man slipper se den blinkande reklamen...
... phust vad orelevant detta inlägg blev *skrattar*. Men det känns mycket bättre nu.
PS Känns som att hela tråden hör hemma under cafeet eller liknande DS