webForumDet fria alternativet

Thunderbird "Original Message"

4 svar · 529 visningar · startad av mozilla

mozillaMedlem sedan juli 20011 202 inlägg

Jag har kört thunderbird istället för Outlook ett tag nu och det fungerar bra, förutom på en sak... när man svarar på ett mail så skriver den:

thunderbird skrev:

Person 1 skrev:
> [...]

istället för att skriva det lika fint och bra som Outlook

Outlook skrev:

-------Orignial Message-------
From: Person 1 <person1@mail.com>
To: Person 2 <person1@mail.com
Date: Tue, 16 Aug 15:28:38
Subject: Re: Title
>[...]

Är det någon inställning jag har glömt eller finns det någon extension som kan göra så att thundbird skriver riktiga/bra svar?

GunnarDMedlem sedan juni 20014 250 inlägg

Du kan titta på deras tips sida och se om det hjälper: http://www.mozilla.org/support/thunderbird/tips#beh_replyheader

Hej, jag kom en lite bit på vägen men är inte helt nöjd med det ändå. Lyckades ändra till följande

Thunderbird skrev:

-------Orignial Message-------
From: Person 1
Date: 2005-08-17 09:43
>[...]

Problemen är att jag inte hittar hur man kan få fram vem det är skickat till eller vad det har för "subject". Ett annat irriterande problem är att thunderbird själv väljer om den ska visa personen namn eller mail. Jag vill helst kunna visa det enligt Outlooks modell, med både namn(om det finns) och mailadressen.

Det ser inte så ljust ut för thunderbird... :l Om ingen känner till någon extension eller uppdatering som löser det?

PalleMedlem sedan apr. 20002 716 inlägg

Tråden flyttas från Webbläsare.

mvh Palle
Moderator webForum

bhaa, jag som blev så glad när mailbevakningen trillade in... trodde att någon äntligen visst hur man fixade det :OO ;)

Genererad på 372 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb