webForumDet fria alternativet

Slå ihop två pdf-dokument?

Kontorsprogramur Kontorsprogram

17 svar · 3 127 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Finns det nåt smidigt sätt att slå ihop två pdf-dokument till ett? Det är nämligen så att jag har två dokument som vi ska skicka iväg till utskrift, men för enkelhetens skull så vill jag göra det till ett.

Jag har även ett worddokument som måste göras om till pdf, och slå ihop även detta med de andra två.

Någon som vet ett enkelt sätt? :)

Medlem sedan juli 200012 980 inlägg

PDF995 !
Men det är så himla struligt att ta hem. Dom kräver en massa olika programmoduler. Men det fungerar.

Lasp skrev:

PDF995 !
Men det är så himla struligt att ta hem. Dom kräver en massa olika programmoduler. Men det fungerar.

Jag har faktiskt prövat dem. Men programmen säger hela tiden att "Du har inte den här modulen - vill du ladda ner den från vår sida?" Och så gör jag det.

Men sen så står det att en modul redan är installerad, men det är den inte! "En tidigare version av blabla är installerad, vill du ladda ner den senaste från vår hemsida?"

När jag laddar ner den senaste och försöker installera den så funkar det inte ändå.

Konstigt.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Du har möjligtvis inte tillgång till Acrobat? I så fall är ju matchen busenkel. Menyn Dokument - Sidor - Infoga - bläddra och infoga filen. Klart.

Dryden skrev:

Du har möjligtvis inte tillgång till Acrobat? I så fall är ju matchen busenkel. Menyn Dokument - Sidor - Infoga - bläddra och infoga filen. Klart.

Det verkar inte så. Jag hade ingen undermeny som hette Sidor.

Acrobat är betalprogram va?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

silfver skrev:

Ja, det är ju det och möjligheten finns inte i Reader.

Dryden skrev:

silfver skrev:

Ja, det är ju det och möjligheten finns inte i Reader.

Synd.

Men jag har i alla fall fått det här pdf995 att fungera med utskrifter så jag kan skriva ut worddokument till pdf. Kan man på nåt smidigt göra tvärt om då? PDF till DOC? För i så fall är det ju inga problem. :)

Medlem sedan nov. 2004112 inlägg

Om du har Ghostscript (http://www.cs.wisc.edu/~ghost/) kan du köra

gswin32c -dBATCH -dNOPAUSE -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile=nyfil.pdf fil1.pdf fil2.pdf

där fil1.pdf och fil2.pdf är de filer du vill slå ihop. Finns säkert smidigare sätt, men det här funkar i alla fall utan problem.

Ghostscript + en postscriptskrivardrivrutin från Adobe gör susen om du vill skapa PDF:er.

HenrikAI skrev:

Om du har Ghostscript (http://www.cs.wisc.edu/~ghost/) kan du köra

gswin32c -dBATCH -dNOPAUSE -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile=nyfil.pdf fil1.pdf fil2.pdf

där fil1.pdf och fil2.pdf är de filer du vill slå ihop. Finns säkert smidigare sätt, men det här funkar i alla fall utan problem.

Ghostscript + en postscriptskrivardrivrutin från Adobe gör susen om du vill skapa PDF:er.

Jag lyckas inte med det där. Har installerat Ghostscript och placerat pdf-filerna döpta så som du skrev i ghostmappen men det fungerar inte.

Hur ska jag gå till väga?

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Det "fungerar inte" på vilket vis? Felmeddelanden? Felaktig utfil?

spango skrev:

Det "fungerar inte" på vilket vis? Felmeddelanden? Felaktig utfil?

Jag har lagt alla filer i ghost-rooten. Sen så startar jag Ghostscript och får upp en slags konsoll och skriver in allt som HenrikAI skrev. Se bifogad fil för info.

r\ Skrev fel filnamn men jag fick samma fel ändå när jag prövade med rätt. vad gör jag fel?

ghostscript.gif
Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Du ska köra kommandot från kommandotolken, inte från GS. GS förväntar sig postscriptkommandon ;)

spango skrev:

Du ska köra kommandot från kommandotolken, inte från GS. GS förväntar sig postscriptkommandon ;)

Okej, jag misstänkte det. Men jag har försökt kommandotolken också, utan resultat. Den sa något i stil med att den inte hittade nån fil.

gswin32c ogiltigt kommando eller filnamn

Nåt i den stilen. Men det kanske var för att jag inte hade fixat sökvägen ordentligt?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

silfver skrev:

gswin32c ogiltigt kommando eller filnamn

Nåt i den stilen. Men det kanske var för att jag inte hade fixat sökvägen ordentligt?

Just precis. Antingen lägger du in katalogen, där gswin32c ligger, i din PATH-variabel, eller så kör du programmet med komplett sökväg, typ: C:\Ghostscript\gswin32c, om nu programmet ligger i katalogen C:\Ghostscript.

Hm. Har fortfarande lite problem med det här.

Om man köper/laddar ner demoversion, kan man ändra allt i pdf-dokumentet då? T.ex. ta bort text etc.

r/ Damn. Fyra lakan för Adobe Acrobat. Det är inte aktuellt...

Måste ju finnas nåt annat program som gör exakt samma sak? Förutom det där ghostscriptet som var omöjligt att förstå sig på... :p

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Silfver. Om du provar min batchfil då. Packa upp den och lägg i samma katalog som Ghostscript. Sedan i samma katalog lägger du även:

fil1.pdf
fil2.pdf

och dubbelklickar på run.bat då borde det fungera om nu kommandoraden som föreslogs här är ok. Då ska du få en nyfil.pdf där.

Jag fick hjälp av persianBulldog att slå ihop filerna. Men jag prövar så snart jag måste slå ihop två dokument igen. :)

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Ett program som jag använder är PDF ReDirect v2, detta är gratis i basicvarianten och där kan du slå ihop olika dokument till ett PDF. Funkar bra

141 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
133 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)