webForumDet fria alternativet

Notification om ny epost i Outlook 2003

8 svar · 496 visningar · startad av jonne

jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg

När det anländer ny epost direkt i inkorgen så kommer det upp en notification precis som det ska i högerhörn och sen dyker det lilla olästa brevet upp i taskbaren.

Har man dock en regel som lägger in nyinkomna brev i fördefinierade mappar (mail från admin@webforum.nu till mappen wF etc) så kommer inget av ovanstående. Någon som har en smidig lösning som inte inkluderar att skippa regler och lagra allt direkt i inkorgen? :)

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Hmm... det håller jag inte med om. Jag hävdar att e-postnotifieringen fungerar även för brev som automagiskt flyttas till undermappar.

Hmm då är det något konstigt med mitt outlook då kanske? Finns det någon inställning som man kan ha kommit åt och pillat på tro?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Kolla under Tools - Options - E-mail options

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jag skulle tro att det beror på. Endast mail som kommer till standard-Inkorgen kommer att visas där. Ibland triggas inte flytten av nya email förrän lite senare, då hinner desktop-alerten visas.

Kan inte ha något med att göra att jag kör det mot exchangeservern?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Har du server side rules så får du nog ingen notifikation.

Ja. Dock så fungerar det ju som sagt i inkorgen. Märkligt. Jaja får forska vidare.

Ah där hade vi något ja. Det finns ett val när man skapar regeln om att den ska visa en skrivbordsavisering och då fungerar det när den går rakt in i en mapp. Dock så blir det mycket riktigt en klientregel.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.cf67ef55
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)