silfverMedlem sedan apr. 20039 709 inlägg
Sen jag bytte dator här på jobbet så har jag inte lyckats komma åt servern med det nya pcAnywhere. Jag ser endast knappen "Hosts" (se bild) där det tidigare även gick att välja "Remote" (eller något i den stilen).
Är det något slags plug-in jag måste ladda ner? Eller har jag fel version?
Vore schyst om nån har ett snabbt svar på det här. :)
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg
Är det inte så att det är som i två delar ungefär som i Symantec Antivirus. Där kan man installera en manager-version eller så installerar man en sorts klientversion om man vill kunna styra själv.
Du menar att jag måste tanka ett annat program som stödjer Remote Desktop?
Nej nej, jag menade att det kanske fanns olika alternativ vid installationen. Har ingen aning egentligen, det var bara en gissning. Själv använder jag Microsofts Remote Desktop.
Kollade lite snabbt i supporten, det finns ingen "remotes" knapp/val nånstans?
http://service1.symantec.com/SUPPORT/pca.nsf/pfdocs/2001020515021912
Nej, jag kan inte välja det någonstans.
pcAnywhere HELP - About skrev:
Package: Host Only - Network [Thu Feb 13 17:21:45 2003]
"pcAnywhere Host Only for Networks. Supports all network protocols. Includes support for all operating systems."
Modules:
[...]
RemoteControl (PcaHost.msm)
[...]
Build 505.
Det dumma är att jag inte vet i vilket program jag installerade pcAnywhere med. Vilken skiva. Vi har ingen skiva med endast programmet. Bah!
Jag kopierade hela pcAnywhere-mappen från den andra datorn och ersatte den på min nya dator. Och då fungerar det ju - givetvis. Att jag inte tänkt på det innan...
Tycker dock att det är konstigt att det inte gick i den förra versionen. Det är samma version, 10, förutom några extra decimaler.
Nåväl. Nu fungerar det i alla fall.
Aha... vad bra att det löste sig. Då kanske det var nåt installationsfenomen sådär ungefär som jag trodde. Ni kanske installerade det från Systemworks eller något... jaja... iaf, då funkar det ju. Fint!