webForumDet fria alternativet

Tillägg till Firefox

15 svar · 816 visningar · startad av Pedda

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Har ni några tips på bra tillägg till Firefox som man kan ha nytta av?

Jag har installerat Colorzilla och Webdeveloper .
Dessa två har jag haft mycket nytta av.

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Mouse Gestures vilket jag antar är standard numera. IE view, även om IE inte fungerar på min dator just nu. FLST vilket är focus last selected tab. Autocopy gör så att all text som markeras automatiskt kopieras. Download statusbar som är en smidigare version av den som är standard och endast hamnar nere i statusfältet istället för ett helt nytt popup som jag finner mycket iriiterande.

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Download Statusbar installerades direkt. :p
Ska kolla lite på de övriga sen också.

Någon som har fler tips?

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Jag har 3st installerade på alla mina maskiner:

* Webdeveloper
* AdBlock (Stopar reklam)
* Tabbrowser preferencer (mera tab inställningar)

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Nu är jag ingen flitig FF-användare men jag har bemödat mig med att ladda ner följande extensions:

Det är nåt krux med något/några extension ~~ovan för när jag stänger en tab ändras inte titlen i titlebaren plus att adressfältet inte ändras när man växlar mellan tabbarna.

Använde Tabbrowser Preferences förut men den segade ner FF så fruktansvärt så det vart till att avinstallera den, tyvärr måste jag säga eftersom den är himla bra i övrigt.~~

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Här är ett gäng tips: 456 Berea Street: Favourite Mozilla and Firefox extensions

Själv använder jag dessa:

- Foxytunes
- Tabbrowser preferences + LastTab
- ieview
- Web developer

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag kör - förutom några av de redan nämnda - Go Up (gå upp en nivå i katalogstrukturen genom att trycka Alt + Uppil), wmlbrowser, User Agent Switcher och Disable targets for downloads.

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag kör några av de som redan nämnts, plus Forecastfox, som är en vädertjänst som uppdateras via AccuWeather.com.

Dryden skrev:

Forecastfox

Har du på allvar glädje av den tjänsten? :)

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

SessionSaver !

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

caze skrev:

Dryden skrev:

Forecastfox

Har du på allvar glädje av den tjänsten? :)

Yes. Faktiskt. Vettigt med en tredygnsprognos direkt framför näsan, hela tiden. Så slipper jag jaga vädertjänster. ;)

Dryden skrev:

Yes. Faktiskt. Vettigt med en tredygnsprognos direkt framför näsan, hela tiden. Så slipper jag jaga vädertjänster. ;)

Okej! Kollar typ aldrig vädret. Jag menar, vädret blir ju som det blir. Enda gången man har glädje av att veta är om man ska spela golf eller åka båt. Annars har omgivningen min rätt bra koll...

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Utöver flera extensions som redan nämts här (Adblock, Web Developer, ForecastFox etc) så använder jag dessa:

Linkification - Gör klickbara länkar av alla olänkade URL:er.
Add Bookmark Here - Bekvämt sätt att lägga till länkar
downTHEMal - Oerhört smidigt extension att använda när man vill tanka ned allt på en webbsida.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

stoffe-2k skrev:

SessionSaver !

Samma här

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

stoffe-2k skrev:

SessionSaver !

Sista kommentaren på den länken verkar lite oroväkande, något man skall bry sig om och som ni har märkt?

länken skrev:

As noted over at the official Mozilla site by me, SessionSaver seems to cause Firefox 1.0.3 to crash whenever multiple Firefox windows are open. Since far too many sites require a new window as opposed to a new tab, and so do certain elements of Firefox, that particular bug makes SS useless to me until it's been fixed. I never saw this problem before the forced upgrade to 1.0.3...

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Man har inte mer än ett FF öppet, man kör ju med tabs ffs. :e

ps. nej det är inget som jag märkt, har kört med det sessionsaver på alla ver. av FF jag haft (win, linux och solaris)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)