hej!
går det att få FF att alltid öppna nya saker i en ny flik i stället för i ett nytt fönster? om en länk har _blank så vill jag altså att den ska komma upp i ny flik och inge annat... går detta?
tack!
6 svar · 270 visningar · startad av Calevan
hej!
går det att få FF att alltid öppna nya saker i en ny flik i stället för i ett nytt fönster? om en länk har _blank så vill jag altså att den ska komma upp i ny flik och inge annat... går detta?
tack!
Ja, med tillägget Tabbrowser Preferences blir det så. :)
..men du kan själv ändra detta i din webbläsare, utan extensions. :)
1. Skriv about:config i adressfältet.
2. Filtrera enligt browser.tab
Här finns lite olika saker som du kan ställa in för dina tabbar, b.la: browser.tabs.opentabfor.windowopen.
Dubbelklicka på denna så dess värde blir true istället.
Klart. :)
ändrade så som du sa Palle, men jag lyckades inte få det som jag ville så jag installerade tillägget och nu fungerar det fint!
Calevan skrev:
ändrade så som du sa Palle, men jag lyckades inte få det som jag ville så jag installerade tillägget och nu fungerar det fint!
Hmm, ok.. det var skumt.
Jag kan, however, tipsa om ett annat sätt som är bensäkert. ;)
För den som vill veta:
1. Skriv about:config i adressfältet.
2. Filtrera enligt browser.tab
3. Dubbelklicka på browser.tabs.showSingleWindowModePrefs så dess värde blir true
4. Öppna Tools -> Options -> Advanced / Tabbed Browsing / Force links that open new window top open in: [markera: a new tab]
5. Klicka [OK]
Klart.
japp! det funkade precis som du sa!
Varning dock för att ändra detta i about:config. Det är nämnligen så att Firefox crashar om du tvingar en popup i en ny tabb och klickar på en self.close() länk
Därav att denna pref är hidden i 1.0.x, men detta h ar fixats och kommer att funka finfint i Firefox 1.1