webForumDet fria alternativet

Alert när man får mail i Thunderbird?

Kontorsprogram

9 svar · 372 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

Väljer jag att bocka i möjligheten att få en alert när man får mail, vad innebär det då? Märker ingen skillnad. Skulle vilja att man fick upp något liten box som sa att man fått ny mail i programmet, någon som vet eller har en bra lösning? :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Sökt?

Tack, men även om jag installerat det där extension't så får jag ingen notifier som säger att jag fått ett nytt meddelande om så sker. Vill ju veta när jag får mail utan att behöva klicka och se inboxen varje gång. :l

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

caze skrev:

Tack, men även om jag installerat det där extension't så får jag ingen notifier som säger att jag fått ett nytt meddelande om så sker. Vill ju veta när jag får mail utan att behöva klicka och se inboxen varje gång. :l

Har du testat båda de som omnämns i den tråden? Jag kör fortfarande det som jag själv tipsar om och det fungerar fortfarande som det ska. Se skärmdump. Verkar dock vara svårt för vissa att få igång det. Märkligt.

wf_thunderbirdtray.jpg

Fungerar inte ändå! Något som inte stämmer. Men jag gillar inte det här med att köra ett annat program. Borde verkligen finnas någon bättre lösning.

Fungerar eran automatiska notifier i själva TB?

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jo, den fungerar.. om än den kan ha en fördröjning på 20 minuter ibland..! Installera om Thunderbird? :)

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

Flyttas från "Operativsystem & Program - Övrigt"..

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

When a message arrives:
Show an alert

Under General i Options?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag har likadant som Okkido beskriver, förutom att jag har "Play a sound" istället för en upphoppande ruta. Däremot dyker det upp ett litet brev i trayen, precis som i högra delen av Drydens bild.
Funkar kalas. :)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

caze skrev:

Fungerar inte ändå! Något som inte stämmer. Men jag gillar inte det här med att köra ett annat program. Borde verkligen finnas någon bättre lösning.

Fungerar eran automatiska notifier i själva TB?

Har installerat Thunderbird 3-4 gånger på olika maskiner och det har funkat varje gång.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)