webForumDet fria alternativet

Problem med bilder i Explorer

5 svar · 331 visningar · startad av crew

crewMedlem sedan juli 2003109 inlägg

Jag har sökt men inte kunnat hitta något svar.
Bilder som skall synas på en sida i intedrnetexplorer ser ofta ut som en liten vit ruta med ett kors i, detta är ju extra jobbig om det te.x är en knapp man skall trycka på för att komma vidare. Jag vet att detta har diskuterarts tidigare men kan inte hitta något bra svar på hur man fixar det. Jag kör XPpro sp2 och med alla uppdateringar jag har kunnat hitta.

aronMedlem sedan mars 2004487 inlägg

Jag förstår inte vad det är du är ute efter riktigt... beskriv gärna lite tydligare.

PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg

Är "Visa bilder" ibockat om du väljer Verktyg - Internet alternativ - Avancerat ?

crewMedlem sedan juli 2003109 inlägg

Det ser alltså ut som i den dump jag skickade med i min fråga, men det kan också var så att på en sida så finns det en vit ruta och det står att sidan kan inte visas. men det som är värst är när en knapp för att logga in eller att skicka te,x ett inlägg saknas, och bara är en liten ruta med ett kors i. Det konstiga är att det inte är lika på mina två datorer (jag har alltså två datorer i ett nätverk) via en DI link 704, och det är bara på min bärbara som det är knas. Om jag har förståt det rätt så består en webbsida ofta av flera olika sidor eller bilder som länkas sammans till en och det måst ju alltså vara en eller flera sidor som jag inte ser.
Hoppas det blev något redigare nu.
Och jorå jag har visa bilder i bockat.

aronMedlem sedan mars 2004487 inlägg

Så det handlar bara om hur sidor ser ut när du surfar med IE?

I såna fall kan du nog hitta många svar i webbläsar forumet, tömma cachen, Temporary Internet Files osv.

JosefMedlem sedan mars 20023 123 inlägg

Flyttas från Internet & Webbtjänster!

Genererad på 519 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb