webForumDet fria alternativet

Fel vid uppstart av Office-program

4 svar · 302 visningar · startad av PersianBulldog

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Hej,

När jag kör igång godtyckligt program ur Office-paketet får jag fram ett antal dialogrutor (se bifogad fil).

Den mest snarlika artikel skriven av Microsoft är Q828376

ovan skrev:

If you are a mobile user who is using a laptop computer, and the installation resource is unavailable, you cannot use the Office feature until you reconnect to your installation resource.

Detta stämmer överrens med min situation dock är det ingen feature jag vill använda; jag kan inte ens köra igång programmet.
Jag är ute efter en alternativ lösning då jag inte kommer komma i kontakt med detta nätverk fram till tisdag (och jag tvivlar på att det hjälper då problemet även fanns under gårdagen när jag hade full kontakt med nätverket). Jag kan inte avinstallera, uppgradera eller reparera installationen då jag möts av samma meddelande.

Alla tips mottages tacksamt,

Mvh-

officeprob.gif
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Kanske det har nåt med rättigheter i Windows att göra? Har du installerat Office från ett admin-konto och använder du samma konto som du installerade från?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Det kan ju vara så att ert paket är inställt att köra vissa saker från remote, d.v.s. inte installeras lokalt. Du får köra igång setupporgrammet igen från add/remove programs och välja att modifiera installationen och då markera alla de funktioner du vill använda att installeras på din maskin.

Danny skrev:

Kanske det har nåt med rättigheter i Windows att göra?

Tvivelaktigt, då jag alltid använt samma konto. Jag har tidigare installerat språkpaket med kontot som används nu och inga problem har stötts på.

legis skrev:

modifiera installationen

Gick tyvärr inte. Se bifogad fil.

Tack för era svar.

modifyinstallation.gif

Jag är inte mycket för felsökning så jag gick bärsärk på Office-katalogen samt alla registernycklar med ordet office för att kunna installera om kalaset. Den påstår fortfarande att programmet finns installerat. Finns det något mer jag kan göra för att ta bort samtliga spår för att sedan installera om eller är Open Office min enda utväg? Notera att detta endast är en tillfällig lösning; på tisdag skall den ghostas om med en fungerande spegling, dock har jag lite brått med diverse texter som skall skrivas.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)