webForumDet fria alternativet

OpenOffice 1.1.4 --> 1.9 beta!!

5 svar · 235 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg

http://www.openoffice.org/

Vänner!

Jag har kört OpenOffice för Windows 2000 i flera år och det är en plåga.. Det programmet är så sanslöst dåligt! Jag förstår inte hur folk kan använda det, hur programmerare kan vara stålta över det!?

Dom har inte använt Microsoft Office??

Eftersom jag kör det så gått som dagligen kan jag utfärda denna kritik och på en skala blir det en stor fet nolla...! Jag är enormt besviken faktiskt.

Nu finns då 1.1.4 ... "the new and stabil version". Inte en dag för tidigt, kan jag meddela! Kanske även hackerkollektivet äntligen kommit till denna insikt!

Finns det nån på denna lista som kör 1.1.4? Eller som kör betan?

GislavedMedlem sedan nov. 20041 480 inlägg

Hur kommer det sig att du har kört det i flera år om du tycker att det är sanslöst dåligt?

muskotMedlem sedan jan. 20027 705 inlägg

Jag har kört ordbehandlaren lite då och då och den tycker jag fungerar bra, om man bortser från den svenska rättstavningen. Dock har jag mest skrivit enklare rapporter i programmet, det är ju möjligt att det strular mer om man är lite mer avancerad.

Kalkylprogrammet har däremot en massa konstigheter för sig som ger mig huvudvärk, men jag vet inte om det beror på att programmet är dåligt eller att jag bara är allt för van vid Excel.

"Hur kommer det sig att du har kört det i flera år om du tycker att det är sanslöst dåligt?"

- För att jag vill testa... Hur ska jag veta om det är nåt att ha om jag inte testar det i produktion!?

En snubbe som jag kan med rätta säga att det är helt värdelöst! Jag använder det ju varje dag...! Mitt intryck består!

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 524 inlägg

Mina erfarenheter av OpenOffice är inte bra.

När Ms Word har använts och någon har redigerat dokumentet i OpenOffice har alla möjliga saker hänt. Tabeller har blivit helt fel. Ibland har dokumentet inte gått att skriva ut efter en edetering i OpenOffice.

Vilka versioner har ni... Jag har installerat den senaste nu, 1.1.4 och se om det blir lite bättring.

Genererad på 368 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb