Hej alla ...... Hur infoga automatisk, personlig signatur/adress under skrivmeddelandet i Mozillas E-post Thunderbird?
Thunderbird- personlig signatur?
12 svar · 726 visningar · startad av alandia
Tools -> Account settings -> Alandia@alandia.com (t ex) -> attach signature (browsa en fil, txt som jag t ex) !
:)
nu går det inte upp något ljus... Är jag mer än lovligt korkad, eller?
.......alltså, jag vill att det automatiskt kommer upp i mitt nyskrivna meddelande: mitt namn, adress, tel.n.r URL m,m
Utan att man varje gånd man skriver ett breb skall behöva skriva samma sak
Vad förstår du inte?
Outlook Express har funktionen att ens egen sign kommer längst ner på varje brev man skriver. Denna funktion vill jag ha även i Thunderbird swe.versionen
Ja om du klickar i menyn högst upp och väljer tools så är det bara att följa
caze skrev:
Tools -> Account settings -> Alandia@alandia.com (t ex) -> attach signature (browsa en fil, txt som jag t ex) !
Alltså, där du har din e-postadress i account settings kan du längst ned på den sidan välja vilken signatur du vill ha genom att göra en notepad/anteckningar fil och spara den. Sen browsar du den genom att välja den där. Förstår du? :)
I Thunderbird.. är det nu samma inställningar som du så välvilligt försöker få mej att förstå? Är jag på rätt spår om jag väljer: verktyg/inställningar/ och? sen då ???
Nu har jag inte thunderbird här. Men börja göra så här.
1. Öppna notepad (anteckningar) och skriv det du vill ha som signatur och spara på ett ställe, döp till signatur.txt.
2. Öppna Thunderbird och gå till inställningar för ditt e-post konto. (nån som har Thunderbird får ge en guide dit sen) När du hittar rätt så finns det på första inställnignen för kontot (direkt under det du döpt kontot till, som står i fetstil) Så längst nere där finns ett inputfält, till höger om det finns en knapp, klicka på den och leta upp signatur.txt och tryck på Ok. Pling plong så har du det som signatur när du skriver mail.
Ps. Var inte så lätt som jag trodde att guida någon utan att ha programmet. Ds.
Bra. då går vi vidare och lär dig att man inte accepterar sitt egna svar utan accepterar det svaret som gav dig rätt lösning.
..och jag som trodde att ett tack betydde att man var nöjd med svaren man fått.......
Nej du väljer ”Acceptera Svaret” på höger sida om inlägget, så att folk vet att den är avklarad.
Tråden flyttas från "Operativsystem & Program - Övrigt"..