webForumDet fria alternativet

firefox + klipp och klistra

6 svar · 364 visningar · startad av depeo

depeoMedlem sedan juni 2003487 inlägg

God kväll!
Nån som vet någon lösning på varför det ibland inte går att klippa och klistra länkar osv i Firefox. Jag är snart beredd att kasta ut firefox bara pga denna orsak.

Tex om man har gått in på en sida och ska klistra in länken i ett chatfönster eller liknande så går det i bland inte.

Det fungerar alltid att klippa och klistra i alla andra program.

Problemet har uppstått på flera datorer, både W2000 / 2003 / XP samt olika hårdvaror.

Några tips?

Edit, har kommit på nu att problemet inträffar BARA när jag har Remote Desktop igång mot en annan Winburk.

Kan någon bekräfta att ni har samma problem?

GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg

När du kopierar via remote desktop så kan du behöva vänta ett par sekunder innan klippboken har skickats ifrån fjärrdatorn.

Hur gör du när du kopierar? Markerar länktexten och kopierar? I menyn eller Ctrl+C? Högerklickar och tar Copy link location?

Guffa skrev:

När du kopierar via remote desktop så kan du behöva vänta ett par sekunder innan klippboken har skickats ifrån fjärrdatorn.

Hur gör du när du kopierar? Markerar länktexten och kopierar? I menyn eller Ctrl+C? Högerklickar och tar Copy link location?

Nja, altså remote desktop-klienten ligger bara igång.

Jag har firefox på min dator. kopierar en aftonbladet-länk till MSN på min dator, tex.

Remote Desktop stör klipp och klistra enbart av att vara igång, kopierar aldrig nånting till eller från remote desktop.

Lite googlande gav detta:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=220900

Verkar rätt kört, byter tillbaka till IE.

PalleMedlem sedan apr. 20002 716 inlägg

Intressant läsning det där. :)
Hur jag än försöker så kan jag inte återskapa den buggen, har heller aldrig stött på det problemet.

Använder Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414 Firefox/1.0.3

Palle skrev:

Intressant läsning det där. :)
Hur jag än försöker så kan jag inte återskapa den buggen, har heller aldrig stött på det problemet.

Använder Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414 Firefox/1.0.3

Är ganska konstigt. Alla jag pratat med säger som du, att de inte har upptäckt problemet eller lyckas återskapa det. :(
Måste ju nästan vara en kombination av de program jag kör så orsakar felet.

Då felet är så pass random kan jag väl glömma att de kommer att fixa buggen någon gång snart.

Jag kör
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414 Firefox/1.0.3

GardellMedlem sedan juli 2002591 inlägg

Jag kan bekräfta, har precis samma problem. Oerhört irriterande.

Genererad på 376 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb