Hej,
Jag har precis köpt Opera 8 och konstaterat att den grymt snabb. Jag saknar dock en funktion. Går det att fixa så att fokus hamnar på den gamla fliken när man öppnar en ny.
Till exempel om jag surfar på google och om jag sedan öppnar en ny flik vill jag att fokus fortfarande är på google.
Om du öppnar nya tabbar genom länkar så är det bara att högerklicka » "Open in background page" men om du menar via ctrl+N eller via "New Page"-knappen så hittade jag inget om det på operas forum, men du kan ju alltid starta en tråd i Customize-forumet; http://my.opera.com/forums/forumdisplay.php?forumid=28
Ctrl-shift-klicka på länkarna (eller mittenknappen/mushjulet), eller ctrl-shift-klicka på New Page (eller klicka med mittenknappen/mushjulet i tomt utrymme i flikraden).
Ja, jag kan ctrl-shift-klicka på New Page för att få en sida utanför fokus. Men jag har knappen "New (Ctrl+N)", det finns en annan knapp med samma utseende som är "New Page (Ctrl+Shift+N)". Den senare funkar det inte att ctrl-shift-klicka på.
Byt knapp. ;)