Jag tror att Jacob (1½ år) på något sätt tagit bort en av mina viktigaste mappar i Outlook. Katastrof.
Har backup men den är tyvärr lite för gammal för att jag ska vara riktigt glad.
Mappen finns inte att finna någonstans på datorn...
Går det överhuvudtaget att återskapa en borttagen mapp. Kan man hitta den på något sätt...kanske med hjälp av ett program eller liknande?
Tack!
/A
LuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg Om det inte är för länge sedan det skedde, 14dgr, så kanske du kan hitta mappen via Outlooks eget återskapningssystem.
ex. http://www.edu.sollentuna.se/edu/page.aspx?id=64
Nja, det verkar inte som det funkar.... Jag har ju Outlook Express och det verkar som att det du rekommenderade bara funkar på Outlook, alternativt annan version än den jag har.
Har inte ens menyalternativet "Återskapa borttagna objekt".
Synd! :(
Funder på om http://www.finaldata.com kan hjälpa mig. Får söka vidare.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Om det är en "data recovery" lösning du är ute efter så kan du prova göra det själv... läs denna tråd:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=75&threadid=106024&highlight=undelete
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Jag hade samma problem som dig förut... just med Outlook, jag hade inte gjort backup på ett halvår, sen bara försvinner allt... tyvärr fanns det inget jag kunde göra åt saken... var bara att bita ihop och ta den gamla backupen...
Outlook har inte frågat nångång om du vill "arkivera" gamla saker? Isåfall finns det en möjlighet att dina grejjer kan finnas i archive.pst eller något...
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg jaha... Grattis på DIN dag! ...illa med den här sortens händelser på sin födelsedag :(
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Om man tar bort en mapp så ska den väl till en början hamna i Outlooks papperskorg, och därmed gå att återfå tills man tömmer den varpå det lär bli lite knivigare.
Du är helt 100% att mappen inte bara blivit flyttad in i någon annan mapp i Outlook?
Du skriver att den inte går att finna någonstans i datorn, men du kan ju inte söka efter den "utanför" outlook, där lär du aldrig kunna se den.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
solbulle skrev:
Du skriver att den inte går att finna någonstans i datorn, men du kan ju inte söka efter den "utanför" outlook, där lär du aldrig kunna se den.
Precis ja. Outlook sparar ju allting i samma mapp. För att förklara lite närmare. Jag t ex har en fil "outlook.pst" i denna katalog:
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
...där i ligger, vad jag förstår, ALLTING som finns i Outlook. Kontakter, mail och noteringar. Dvs, allting som är i "Personliga Mappar" i Outlook. Finns inte din eftersökta mapp där, så kan den möjligtvis finnas i archive.pst (arkiv.pst?) om den frågat sådär som jag skrev om ovan. Du kan ju söka igenom hela "Personliga Mappar" med avancerat alternativ "Ämnesfält och meddelandetext", sök efter något du vet du skrivit eller sådär. Så kanske du hittar den där mappen någon annanstans om det var sån tur så att ett å ett halvåringen kanske flyttat den bara. Annars är det nog värre...