webForumDet fria alternativet

Uppdateringen i Firefox?

5 svar · 316 visningar · startad av Sjodahl

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Hej!

Varför fungerar det inte att söka efter nya uppdateringen i Firefox? något jag missat?

Har version 1.0.2, men verkar kommit en 1.0.3 nu. Måste man tanka hem denna och installera går det inte att patcha upp det?

Har aldrig hittat ngn uppdatering med deras inbyggda.

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Även om du uppdaterar den inifrån firefox så tar den ner hela och installerar om den. Har man gjort detta ett antal gånger och går in i "lägg till och ta bort programvara" så syns dom olika versionerna där.

Jag tycker det är enklare och renare att ta ner hela, avinstallera den gamla och installera den nya. Alla mina inställninga och extension har hittils följt med när jag gjort så här.

Okej, men jag hittar aldrig några nya uppdateringar. Även om den skulle ta hem hela och installalera om det så hade det ju alltid varit något men som sagt hittar aldrig ngt.

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Jag uppdaterar via Firefox, följer instruktionerna från att jag ser att det finns en uppdatering tills dess att jag valt att installera den. Även om jag tycker det är lite förvirrande att man måste ominstallera hela så känns det varje gång som man gör något fel.

Ok, antar det är så det skall vara!
Men min fråga kvarstår någon som har en anning om varför FF inte hittar denna nya uppdatering? (någon port eller ngt man blockar? eller vad kan det bero på?)

Visst känns det lite om ständigt att kanske behöva installera om hela FF, men igentligen tror jag nog jag tycker det känns mer pålitligt än att försöka lappa på lite här och där. :h

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Det går att "patcha upp" det, om man stänger ner Firefox under installationen.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)