webForumDet fria alternativet

Alla mail raderade i Thunderbird

5 svar · 802 visningar · startad av F_I_C

F_I_CMedlem sedan jan. 200293 inlägg

Sitter verkligen i klistret just nu. Mail programet som jag använder på jobb (Thunderbird) har helt glömt bort allt som skett tidigare.

Kontot jag använt finns inte med längre, och såldeds inte mina mail heller. Vad fan har hänt ?

Programet vill starta installation av konton när jag startar det. Någon som vet om man kan finna det någonannanstans och återskapa det ?
Var ligger mailen i vanliga fall ?

SNÄLLA! Behöver verkligen hjälp, är akut!

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

E-posten ligger i din profil i Windows, under Application Data - Thunderbird. Det låter ju onekligen lite märkligt att kontot bara försvann.

Har hunnit läsa lite om det på andra forum. Det verkar vara ett känt fel, att Thunderbird "tappar" sitt konto. Tydligen finns all mail kvar (som jag nu har säkerhetskopierat) det kluriga är bara att få Thunderbird att förstå det.

Här läst om lite märkliga lösningar, verkar var mer tur än skicklighet de fått tillbaka mailen i programet.

Någon som varit med om detta själv ?

En gissning, kan det vara något med profilen som strular på något vis.

http://www.mozilla.org/support/thunderbird/profile#new

Problemet löst....

Efter läst om olika lösningar på nätet lyckades mitt 3 försök.

Editera .ini filen ville sig inte, inte heller någon typ av importplugin till thunderbird.

Sista men väl så enkla lösningen va att skapa ett nytt konto, stänga ner Thunderbird.

Där efter springa in i profilerna (win xp C:\Documents and Settings\Arbete\Application Data\Thunderbird\Profiles\)

Kopiera över alla filerna från kontot där de gamla mailen fanns till det nyskapade kontot. Efter det någora små ändringar i länkningen i prefs.js så va allt klart.

Vad jag har förståt ska man inte använda standardnamnet på kontot, det är tydligen något kännt fel. För er som vill slippa samma strul som jag, spring in och ändra det i inställningarna.

Bra att det löste sig. Markera tråden som löst också. :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)