Hej!
Jag undrar om någon av er råkat ut för samma sak som mig?
Jag har ADSL hos Telia och Explorer 6 som webläsare. Den senaste veckan har jag fått problem med sökmotorerna, inte en specifik sökmotor utan samtliga! Det går oändligt långsamt både att komma in på dem och att bläddra sig fram mellan sidorna då man gjort en sökning. Trögheten märks även då man klickar på någon av träffarna och sedan på bakåtpilen för att komma tillbaka till sökmotorn. Det är som att webläsaren låser sig. Under tiden den "tänker" är den aktuella sidan helt låst och man kan inte rulla ned för att läsa på den eller liknande. Vad kan detta bero på, och finns det någonting man kan göra för att avhjälpa problemet? Jag har provat att tömma cacheminnet och ta bort filer under "Internetalternativ" samt startat om datorn, men ingenting hjälper. Surfandet i övrigt fungerar som sagt utan problem.
Jag har en (godkänd) "fansite" om artisten Anders Ekborg, och är beroende av sökmotorerna för att få information. I vanliga fall bläddrar jag igenom sökmotorerna ganska snabbt på min jakt efter nyheter, men sedan någon vecka tillbaka tar bläddrandet outhärdligt lång tid. Skulle verkligen vara tacksam om det finns någon som kunde hjälpa mig att komma till rätta med detta!