webForumDet fria alternativet

Profiler i firefox?!?!?!

4 svar · 417 visningar · startad av donkey

donkeyMedlem sedan jan. 2004170 inlägg

När jag startade firefox senast fick jag upp en ruta som frågade vilken profil jag ville använda (den har aldrig varit uppe förut) :o Default var förvalt så tryckte ok - men fick upp meddelandet att den profilen redan användes. Testade att stänga och starta om men fick upp samma ruta.
Gjorde en ny profil (för att kunna använda ff), men nu finns ju inte mina bokmärken och inställningar i den, utan dom ligger ju på min gamla riktiga profil... någon som vet hur man byter tillbaka?!?!?! har sökt i menyerna och i ff-hjälp men hittar inget

donkeyMedlem sedan jan. 2004170 inlägg

Löste det själv efter en del sökande på getfirefox.com

firefox.exe -profilemanager (i start > kör)

TypeMedlem sedan mars 20021 340 inlägg

Jag har samma problem! Hittar ingen lösning. jag kan komma till valet av profil där jag kan skapa en ny o så men jag vill ju använda standardprofilen. hur gör jag?

/red
Mitt problem löste sig genom en omstart. tror det har med att java hade hängt sig eller nåt sånt. jag vet inte riktigt. ;)

spejsklarkMedlem sedan mars 2003112 inlägg

Det händer att det kan ligga kvar ngn firefox process i bakgrunden. Försöker du då starta firefox igen så tror den att firefox redan är igång och vill att du skall använda firefox som en annan användare. Ta Ctrl-Alt-Del och döda processen (brukar vara firefox.exe) så ska det gå bra att starta med defaultprofilen igen.

oskobMedlem sedan maj 20021 513 inlägg

Hmm fick samma problem och tvingades skapa ny profil, men hur byter man tillbaka till default?? firefox.exe -profilemanager fungerar inte. Får bara upp startsidan i nytt fönster :(

RED: Blergh man var visst tvungen att avsluta FF först x(

Genererad på 368 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb